פולסון בוחר להמר על סיטיגרופ; מוכר גולדמן זאקס וג'י פי מורגן

בהמלך הרבעון השלישי פולסון בחר לרכוש 300 מיליון מניות של סיטיגרופ ולמכור כ-2 מיליון ממניות גולדמן זאקס שרכש ברבעון השני של השנה והקטין אחזקותיו בג'יי פי מורגן לרמה של 2 מיליון מניות בסוף ספטמבר

ג'ון פולסון, מייסדה של קרן הגידור John paulson&co, משקיע כיום דווקא בסיטיגרופ , הבנק שהיה על סף קריסה במהלך המשבר בסקטור הפיננסים ב-2008. ברבעון השלישי מכר אחזקותיו ממניות גולדמן זאקס וממניות ג'י פי מורגן ובחר לרכוש 300 מיליון מניות של סיטיגרופ שנותר עדיין, בצורה חלקית, בשליטת הממשל, כך חושפים מסמכים שהוגשו אתמול (ו') לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC).

במהלך הרבעון פולסון מכר 2 מיליון ממניות גולדמן זאקס שרכש ברבעון השני של השנה. בנוסף, הוא הקטין אחזקותיו בג'יי פי מורגן לרמה של 2 מיליון מניות בסוף ספטמבר לעומת 7 מיליון מניות שהיו ברשותו בסיום הרבעון השני.

הנתח של פולסון בסיטיגרופ נאמד בכ-1.4 מיליארד דולר בתום הרבעון השלישי.

יצוין כי לאחר נעילת המסחר אמש (ו'), קפצה מניית סיטיגרופ 2.22% למחיר של 4.14 דולר, דבר המבטא את תשומת הלב הגדולה של המשקיעים לצעדיו של המיליארדר פולסון.

נזכיר כי בשנת 2007, כשמשבר הסאב-פריים רק התחיל ואנשי פיננסים רבים טענו כי הכלכלה האמריקנית חזקה דיו ומסוגלת להתמודד עם התרסקות שוק הסאב-פריים, המשקיע המיליארדר ג'ון פולסון סירב להאמין לכך, והימר נגד שוק הנדל"ן בארה"ב והרוויח בעקבות מדיניות ההשקעות שלו כ-2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בהמהלך הרבעון, פולסון רכש עוד מניות של חברת התרופות ווית' שהתמזגה לאחרונה עם מרק. מניות ווית' היוו כ-12% מהתיק של פולסון ושווין נאמד על 2.5 מיליארד דולר בתום הרבעון השלישי.