חברת הליסינג אלבר הרוויחה 9 מיליון שקל ברבעון השלישי

החברה: "על אף הנתונים המעודדים בשנת משבר כלכלי עולמי, בהנהלת אלבר מעריכים כי ההשלכות הכלכליות הישירות של המשבר הכלכלי טרם מוצו"

חברת הליסינג אלבר, שבשליטת אלי אלעזרא, פותחת עת עונת הדו"חות הרבעוניים בענף הרכב עם נתונים חיוביים, שמשקפים את ההתאוששות המהירה של שוק הרכב ברבעון השלישי ושל שוק הליסינג בפרט.

בשורה התחתונה מציגה אלבר רווח נקי של כ-9 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, אל מול הפסד של 900 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתוך הנתונים עולה, כי החברה סיימה את הרבעון האחרון כשבקופת המזומנים שלה שכבו למעלה מ-96 מיליון שקל, ועודף תזרים מפעילות שוטפת של 178 מיליון שקל, לעומת 48 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לדברי החברה, השיפור ברווחיות אל מול הרבעונים הקודמים ואל מול הרבעון המקביל אשתקד, נובע בעיקר משיפור ברווחי ההון ממכירת כלי רכב, שעמד ברבעון זה על כ-7.6 מיליון שקל, אל מול הפסד הון של כ-4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון האחרון חזרה החברה לרכוש כלי רכב חדשים לאחר כ-9 חודשים. בנוסף, בהתאם למגמה של עליית מחירי הליסינג בשוק, ניכרת עליה בהכנסה הממוצעת לרכב. מהדו"ח עולה, כי אלבר ממשיכה להקטין את רמת המינוף שלה - הונה העצמי של החברה גדל ל-299 מיליון שקל, ויחס ההון למאזן עלה מ-10.7% בתקופה המקבילה אשתקד ל-13.6%.

לדברי החברה: "על אף הנתונים המעודדים בשנת משבר כלכלי עולמי, בהנהלת אלבר מעריכים כי ההשלכות הכלכליות הישירות של המשבר הכלכלי טרם מוצו. לכן החברה מתחשבת בהשלכות המשבר בבואה לתמחר עסקאות חדשות, הן מבחינת התייקרות מקורות האשראי במשק והן מבחינת הגידול שחל ברמת הסיכון העסקי של הלקוחות".

יצוין כי חברת אלבר גם ביצעה ברבעונים הקודמים רכישה עצמית של אג"ח, שהניבה לה רווחי הון. צי הרכב של החברה קטן בשיעור חד של כ-13.3% לעומת ספטמבר אשתקד והוא ניצב כיום על כ-29.8 אלף כלי רכב. העלות המופחתת של הצי ירדה ב-687 מיליון שקל והיא משקפת את הקיטון במצבת הלקוחות, עליית הגיל הממוצע של כלי הרכב הפעילים בצי והשפעת שינוי אומדן ערך הגרט.

ביחס למעבר לשווי שימוש על פי השיטה הלינארית, מעריכה החברה כי הוא צפוי להעלות את שווי השימוש הנזקף לעובד בקבוצת רישוי 2, המהווה את המרכיב העיקרי בליסינג, ולפיכך הוא עשוי להביא לקיטון מסוים בביקוש לליסינג תפעולי אם כי בשלב זה אין ביכולתה להעריך את ההשפעות.