בכיר סיני: "ריבית ה'פד' עלולה לגרום למשבר פיננסי נוסף"

ליו מינגקאנג, יו"ר הועדה לרגולציה של המערכת הבנקאית בסין: "החלטות ה'פד' השפיעו בצורה ניכרת על מחירי האג"ח, הביאו לספקולציות בשוקי המניות והנדל"ן, וייצרו סכנות אמיתיות המאיימות על ההתאוששות של הכלכלה העולמית"

נפילת הדולר וההחלטות של הבנק המרכזי של ארה"ב לא להעלות את הריביות גרמו לספקולציות "אדירות" בשוק המט"ח והשפיעו באופן משמעותי על מחירי הנכסים הפיננסים ברחבי העולם. כך אמר ליו מינגקאנג, יו"ר הועדה לרגולציה של המערכת הבנקאית בסין.

"הפיחות הנמשך של הדולר, והרמיזות מצידה של ארה"ב כי כדי לחזור לצמיחה ולשמור על אמון הציבור, היא לא תעלה את שיעור הריבית במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים, הובילו למהלכי ארביטראז' מסיביים על הדולר", אמר הבכיר הסיני במהלך הפורום הבינלאומי למימון שנערך בבייג'ין.

"הצעדים האלה השפיעו בצורה ניכרת על מחירי האג"ח ברחבי העולם, הביאו לספקולציות בשוקי המניות והנדל"ן, וייצרו סכנות אמיתיות המאיימות על ההתאוששות של הכלכלה העולמית, ובעיקר על ההתאוששות של השווקים המתעוררים".

דבריו של ליו ממשיכים את אלה של דונלד צ'אנג, בכיר בהנהגה הכלכלית של הונג קונג, שאמר כי המדיניות של הפדרל ריזרב להשארת הריביות על רמה הקרובה ל-0% יוצרת גל של ספקולציות שעלול לגרום למשבר הפיננסי הבא".