משרד עוה"ד הרצוג-פוקס-נאמן מצרף שני שותפים חדשים

השותפים החדשים במשרד הם ד"ר עו"ד זיו פרייז ועו"ד ג'יי קופייצקי ■ השותף המנהל, עו"ד מאיר לינזן: "ניצלנו את המשבר כהזדמנות להתחמש"

בזמן ששר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, עסוק מעל לראש במחלוקת המתוקשרת סביב פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מתנהל משרד עורכי הדין שייסד ועזב למען תפקיד השר, הרצוג-פוקס-נאמן, על מי מנוחות. שותפים ממשיכים להתמנות, עורכי דין מצטרפים, והמשרד שומר על דירוגו כמשרד הגדול ביותר בארץ.

לשותף-המנהל במשרד, עו"ד מאיר לינזן, יש הסבר לכך. "3 השותפים המייסדים של המשרד - חיים הרצוג, מיכאל פוקס ז"ל ופרופ' נאמן, ייבדל לחיים ארוכים - הכשירו את דור העתיד. היום מונה המשרד 5 שותפים בכירים - טוביה ארליך, אלן סאקס, יעקב ברנט, אהוד סול ואני - וגם הכשרנו את הדור הבא, כך שהמעבר בין דורות חלק אצלנו".

החודש צורפו לשותפות במשרד שני שותפים חדשים, ד"ר עו"ד זיו פרייז ועו"ד ג'יי קופייצקי, ועם צירופם מונה המשרד 170 עורכי דין, מתוכם 60 שותפים. יותר משליש מעורכי הדין במשרד. "יחס שותף-עורכי דין במשרד הוא הגבוה ביותר בישראל", אומר לינזן.

לדבריו, זו אחת הסיבות לכך שעורכי דין איכותיים מעדיפים להצטרף למשרד הרצוג-פוקס-נאמן. "דבר ראשון שמושך אותם הוא סיכויי הקידום הגבוהים אצלנו. דבר שני שמושך עורכי דין טובים אלינו זה שההשתכרות במשרד היא מהגבוהות במשרדים בארץ. המשרד הוא אבן שואבת למצוינות".

* תקופת המשבר לא השפיעה לרעה על הגיוסים ועל צירוף השותפים במשרד?

"נהפוך הוא. קבענו לעצמנו כיעד לגייס בתקופה הזו כוח-אדם שבזמנים רגילים אולי יותר קשה לגייס אותו. ניצלנו את המשבר כהזדמנות להתחמש. בחודשים האחרונים קיבלנו 4 עורכי דין בכירים ששבו מארה"ב, ועו"ד זיו פרייז הוא הראשון מהם שנכנס כשותף. היום אנחנו מנהלים מגעים עם עורכי דין נוספים בחו"ל, ישראלים שרוצים לחזור לעבוד בארץ, ועד היום התלבטו. בתקופת המשבר היה יותר קל לפנות אליהם, היתה חזרה של עורכי דין מצוינים מארה"ב, וגם כאלה שהתלבטו היה יותר קל לשכנע אותם להגיע לכאן".

* לעורכי דין עם רקע של עבודה ולימודים בחו"ל יש יתרון על פני מועמדים אחרים לעבודה במשרדים?

"בוודאי. המשרד שלנו מתמקד בפעילות הבינלאומית, בייצוג לקוחות בינלאומיים שפועלים בישראל ולקוחות ישראלים שפועלים בחו"ל, ולכן הרקע הבינלאומי מאוד חשוב. הרקע הבינלאומי שצברנו במשרד נובע משני מקורות: עורכי דין שלמדו באוניברסיטאות מובילות בחו"ל או עבדו במשרדים בחו"ל ועלו לארץ, או ישראלים שעשו את המסלול ההפוך - למדו בארץ והמשיכו ללמוד לתארים מתקדמים או עבדו במשרדים בחו"ל. בנוסף, יש לנו תוכנית להעשרת ולהכשרת עורכי דין שעובדים במשרד. כל שנה אנחנו שולחים לפחות עורך דין אחד ללימודים בחו"ל. עשרות עורכי דין כבר נשלחו לחו"ל, והתרומה של הלימודים הללו ניכרת בעבודתם".

ואלה השותפים

את שני השותפים החדשים לא צריך לשלוח לחו"ל. הם הגיעו עם הרקע המתאים. עו"ד זיו פרייז (36), הגיע להרצוג-פוקס-נאמן עם דוקטורט במשפטים מהרווארד ו-ותק של 6 שנים במשרד עוה"ד הניו-יורקי White&Case.

במסגרת עבודתו בניו-יורק הוא התמחה בייצוג מוסדות פיננסיים, קרנות השקעה וחברות בינלאומיות בעסקאות, ברכישות ומיזוגים וביצירת מיזמים עסקיים. בתחילת 2009 חזר לארץ והצטרף למחלקת דיני חברות בהרצוג-פוקס-נאמן. לאחרונה ליווה פרייז את עסקת מכירת פרטנר מהאצ'יסון לסקיילקס קורפוריישן שבשליטת איש העסקים אילן בן-דב.

לעו"ד ג'יי קופייצקי (42), המתמחה בתחום הביטחון, הום-לנד סקיוריטי ותעופה, יש תואר ראשון מאוניברסיטת קולומביה ותואר JD מאוניברסיטת דרום קליפורניה. בין 1991 ל-1995 הוא היה שותף במשרד עוה"ד הניו-יורקי Milberg Weiss Bershad Hynes & Lerach.

להרצוג-פוקס-נאמן הוא הצטרף בשנת 2008, כשברזומה שלו 7 שנות ניסיון כיועץ משפטי וכסמנכ"ל אלתא מערכות. בתקופה זו הוא הוביל וליווה עסקאות מורכבות בתחום הביטחון בישראל. בעת מינויו לתפקידו באלתא היה קופייצקי לסמנכ"ל הצעיר ביותר בתולדות החברה. קודם לכן הוא שימש כסגן היועץ המשפטי של התעשייה האווירית, הוביל וליווה עסקאות רכישה בהיקפים של מיליארדי דולרים.