העליות בת"א התמתנו בסיום המסחר; אפריקה זינקה 9.7%

גלובס tv המעו"ף טיפס בעוד 0.1% וקבע שיא של 16 חודשים ■ יוסי מימן במו"מ מתקדם לרכישת סמייל 012 תמורת כ-1.2 מיליארד שקל ■ לבייב הגיע להסדר עם הפועלים: יזרים 450-500 מיליון שקל ■ התמ"ג עלה ב-2.2%

בורסת תל אביב נסגרה גם היום (ב') בעליות שערים כאשר מדד המעו"ף נסגר בשיא של 16 חודשים כשנקבע ב-1,064 נק' לאחר שעלה ב-0.1% ומדד ת"א 100 נותר לבסוף מתחת לרמת 1,000 הנקודות. זאת בהמתנה לפתיחה חיובית של שבוע המסחר בוול סטריט שגם בה נמצאים המדדים בשיאים שנתיים. את העליות במדד המעו"ף הובילה מניית אפריקה ישראל לאחר שנודע לראשונה ל"גלובס" כי לבייב הגיע להסדר עם בנק הפועלים ביחס לחובו. מחזור המסחר היה גדול מהממוצע בשנה האחרונה והסתכם בכ-2 מיליארד שקל.

כאמור, בצהרי היום נודע כי אפריקה ישראל עשתה צעד נוסף וחשוב בדרך להסדר החוב המורכב והמיוחל, כשבנק הפועלים הגיע להסדר עם בעל השליטה באפריקה ישראל , לב לבייב, לגבי ממורנד, החברה הפרטית שבשליטת לבייב החייבת לבנק הפועלים 2 מיליארד שקל. ל"גלובס" נודע, כי לבייב יזרים 450-500 מיליון שקל ויחזק את הביטחונות לפי דרישת הפועלים. ובינתיים מתלוננים מחזיקי אג"ח ט' כי "אפריקה רוצה שקולנו ייבלע בין מנוגדי אינטרסים". הנציגות הגישה היום לביהמ"ש את התנגדותה להסדר החוב. "מחזיקי יתר סדרות האג"ח רואים את אי הפירעון של קרן סדרה ט' כאפשרות לשיפור מצבם".

עוד בין מוקדי המסחר היום: ענקית התקשורת סלקום , אשר פרסמה הבוקר את דו"חותיה הרבעוניים, מהם עולה כי הכנסותיה ברבעון גדלו ב-1.5% והסתכמו ב-1.675 מיליארד שקל (446 מיליון דולר). הרווח הנקי גדל ב-19.4% והסתכם ב-289 מיליון שקל (77 מיליון דולר). ה-EBITDA גדל ב-2.6% והסתכם ב-670 מיליון שקל (178 מיליון דולר) ושיעורו מסך הכנסות החברה עמד על 40%.

חברת דסק"ש מקבוצת IDB דיווחה הבוקר כי חלקה בתוצאות העסקיות של החברות המוחזקות עלה ב-68.5% והסתכם ב-553 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת סך של 328 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של דסק"ש זינק פי 2.53 ל-451 מיליון שקל לעומת 178 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון של הקבוצה עלו גם הם ב-60% והסתכמו ב-237 מיליון שקל לעומת 148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ביום אישור הדוחות הכספיים החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך כולל של 450 מיליון שקל, המהווה 5.28 שקל לכל מניה רגילה.

ישראל צמחה ב-2.2% ברבעון השלישי - מעל הציפיות

התמ"ג (תוצר לאומי גולמי) עלה ברבעון השלישי של שנת 2009 (במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות) ב-2.2% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1% ברבעון הקודם וירידה של 3.2% ברבעון הראשון של 2009, כך דיווחה בצהריים הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שפרסמה את האומדנים המוקדמים לחשבונות הלאומיים לרבעון השלישי של 2009.

מדובר בנתון מפתיע, שכן הציפיות היו לעלייה - אך מתונה יותר. לפי הלמ''ס, העלייה בתוצר ברבעון השלישי השנה משקפת עליות ניכרות ביצוא סחורות ושירותים ובהשקעות בנכסים קבועים. כמו כן, עלתה ההוצאה לצריכה פרטית למעט מוצרים בני קיימא, וכן ההוצאה לצריכה ציבורית.

רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, הגיב לנתוני התמ"ג וכתב כי "נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משקפים את המצב החדש בו נמצא המשק הישראלי - התאוששות מרשימה, כשהממשלה לוקחת הפעם צעד אחד לאחור ולא צריכה להחזיק את המשק, כפי שקרה ברבעון השני. מנגד, לא כדאי לצאת בחגיגות מוקדמות מדי, כי רוב העלייה בתוצר נבעה מגל הצטיידות של חברות ומשקי בית בחו"ל, שהקפיץ את המיסים נטו על הייצוא. סייג נוסף צריך להציב בכך שהגידול בתוצר העסקי ברביע השלישי של השנה הסתכם ב-1.6% והיה נמוך מהעלייה בתוצר הכללי, שהסתכמה ב-2.2%".

שוק התקשורת הישראלי רותח? יוסי מימן בדרך לרכוש את סמייל 012?

איש העסקים יוסי מימן מנהל מו"מ מתקדם לרכישת חברת סמייל 012 . מימן, מבעלי ערוץ 10, נחשב כרגע לגורם מוביל במו"מ ועל פי הערכות קיים סיכוי טוב שהוא זה שיצליח בסופו של דבר לרכוש את סמייל 012 תמורת 1.2 מיליארד שקל. מימן מצטרף בכך לחברות פרטנר , HOT , ואנשי העסקים זכי רכיב ורמי שביט, שמגלים עניין גם הם ברכישת החברה.

ישראמקו דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ברבעון השלישי ב-24.96 מיליון שקל לעומת הכנסות של 6.72 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-6.16 מיליון שקל, זאת לעומת הפסד של 45.74 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות ההשתתפות בביצוע חיפושי נפט וגז ירדו ברבעון ב-20.1% ל-447 אלף שקל לעומת הרבעון המקביל והוצאות ההנהלה והכלליות עלו ברבעון ב-59.6% ל-1.24 מיליון שקל.

סאני , השולטת בסקיילקס אשר רכשה באוגוסט השנה את השליטה בפרטנר תמורת כ-5.29 מיליארד שקל, פרסמה לפנות בוקר את דו"חותיה הרבעוניים, מהם עולה הכנסותיה של הקבוצה ממכירות ושירותים הסתכמו בכ-197 מיליון שקל לעומת כ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-29%. הרווח הנקי ברבעון בכ-39 מיליון שקל לעומת סך של כ-2 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בשל העלייה ברווחיותם של הפעילויות התפעוליות ומהכנסות מהשקעות בניירות ערך המוחזקים ע"י סקיילקס.

היום הודיעה סוכנות הדירוג מודי'ס כי היא שוקלת להוריד את הדירוג לפרטנר . בין הגורמים להודעת מודי'ס, המהווה קבלת פנים צוננת לבן דב, ציינה את ההידרדרות בתוצאות פרטנר ברבעון השלישי, הדיבידנדים האחרונים והעברת השליטה בחברה.

בעלת השליטה בבנק הפועלים , שרי אריסון, אמרה אמש ל"רויטרס" כי אין בכוונתה לנטוש או לוותר על השליטה בבנק. "אני מתכננת להמשיך להיות בעלת השליטה בבנק", אמרה אריסון. "אין זה אומר שלא אבצע שינויים, אך את השליטה אין בכוונתי לשנות. לפחות לא בעתיד הקרוב".

גילת פרסמה אחר הצהריים את דו"חותיה הרבעוניים, מהם עולה כי הכנסות החברה ברבעון השלישי של השנה הסתכמו בכ-54.6 מיליון דולר בהשוואה לכ-65.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי בסך של כ-2.5 מיליון דולר ברבעון, זאת בהשוואה להפסד בסך של כ-546 אלף דולר רבעון המקביל.

אחרי שנכנסה להשקעות ישירות בתחומי הנדל"ן, התקשורת והתשתיות, קבוצת הביטוח מגדל מרחיבה את הפורטופוליו שלה גם לתחום התחבורה. ל"גלובס" נודע, כי מגדל צפויה להיכנס כשותפה ב-10% לפחות מחברת האוטובוסים דן.

שנתיים לאחר שחברת רוזבאד , שבשליטת שרגא בירן ודודי ויסמן, רכשה קרקע ברומניה, מציעים לה צמד בעלי השליטה לרכוש מידיה מחצית מזכויותיה בנכס במחיר העלות - 90 מיליון שקל. המהלך יסייע לרוזבאד לעמוד בתשלום של 66 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה ב-2010.

[לאתר המעו"ף]