מספר מקרי המוות משפעת החזירים עלה ל-49, אשה בריאה לחלוטין נפטרה

לאישה לא היו מחלות רקע כלומר היא לא נכללה בקבוצות הסיכון למחלה ■ עד כה 6-7 ממקרי המווות כתוצאה מהנגיף היו של אנשים בריאים לחלוטין ■ סקר שפורסם לאחרונה הצביע על העובדה כי 47% מהישראלים העידו כי אין בכוונתם להתחסן

מספר הנפטרים בישראל כתוצאה משפעת החזירים עלה היום (ב') ל-49, לאחר שני מקרי מוות נוספים עליהם דיווח משרד הבריאות. המקרה הראשון הוא של גבר בן 36 שסבל ממחלות רקע ונמנה עם קבוצות הסיכון למחלה, ואילו המקרה השני הוא של אישה בת 51, בריאה לחלוטין.

יתכן כי ניתן היה להציל את חייה, זאת משום שבבית החולים העמק טוענים כי כבר ביום ב' שעבר היא הגיעה לבית החולים והתלוננה על קוצר נשימה, אך היא סירבה להתאשפז ולעבור בדיקת מעבדה. רק לאחר יומיים היא חזרה שוב ואובחנה עם דלקת ריאות, אולם ככל הנראה היה זה מאוחר מדי.

בסה"כ 6 מהנפטרים כתוצאה מהמחלה היו בריאים, כאלה שלא נמנים עם שום קבוצת סיכון. זה הנתון שמדאיג את ראשי מערכת הבריאות כעת, ומה שמחזק לכאורה את החלטתם לחסן את כלל הציבור, ולא רק את קבוצות הסיכון. דו"ח של משרד הבריאות מצביע על המשך מגמת העלייה בתחלואת השפעת הרגילה ושפעת החזירים, כאשר רק בשבוע החולף אובחנו 102 חולים בשפעת החזירים ו-4 חולים בשפעת עונתית רגילה. בכלל, דו"ח משרד הבריאות מצביע על עלייה במקרי התמותה בבתי החולים מעבר למצופה בעונה, מסיבות שונות. בבתי החולים נרשמה תפוסה של 95% במחלקות הילדים, ו-110% במחלקות הפנימיות.

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי עם, פנה היום באיגרת אל עובדי מערכת הבריאות, הקוראת להם להתחסן. זאת, משום שעובדי הרפואה הם החשופים ביותר למחלה ויכולים באותה מידה גם להדביק אחרים, ולמרות זאת הם אינן מחויבים להתחסן. "אני פונה אל מצפונכם המקצועי והאישי לשמש דוגמה לכלל האוכלוסייה בישראל וקורא לכם להתחסן", כתב חי עם. "השפעת מתפשטת בעולם בקצב מדאיג. בהיעדר חיסון, יתכנו התפרצויות שעלולות לגרום לפגיעה במשק בכלל, ולפגיעה בתפקוד של צוותים רפואיים בפרט ואף לתמותה - וזאת בנוסף לסכנה שצוות רפואי חולה ידביק חולים בסיכון", הוא הוסיף.