קבלת פנים צוננת של מודי'ס לבן-דב: שוקלת להוריד דירוג פרטנר

בין הגורמים להודעת מודי'ס: ההידרדרות בתוצאות פרטנר ברבעון השלישי, הדיבידנדים האחרונים והעברת השליטה בחברה

שבוע לאחר פרסום הדוחות הכספיים המאכזבים, בהם דיווחה על ירידה של 20.3% ברווח הנקי, מקבלת היום פרטנר מכה נוספת מכיוונה של סוכנות הדירוג מודי'ס, שהודיעה על כך שהיא שוקלת להוריד את הדירוג לחברה. דירוג החוב של פרטנר אותו קיבלה ביולי 2008 הוא Baa3.

בין הסיבות לבחינת הדירוג המחודשת של החברה מציינים במודי'ס את הירידה החדה מהצפוי בהכנסות משירותים - ליבת העסקים של החברה - שנרשמה בדוחות הרבעון השלישי של פרטנר. כמו כן הביעו במודי'ס דאגה מהשחיקה ברווחיות ובתזרים המזומנים בהשוואה לנתוני הרבעון השלישי ב-2008.

פרמטר נוסף אליו מסבים במודי'ס את תשומת הלב הוא הדיבידנד עליו הכריזה החברה בעקבות תוצאות הרבעון. נזכיר, כי הדיבידנד עליו הכריזה פרטנר (300 מיליון שקל) הינו בשיעור חריג של 114% מהרווח הנקי של החברה ברבעון זה. כמו כן, במודי'ס מציינים את הדיבידנד המיוחד אותו מעוניינת לחלק החברה, בסך מיליארד שקל, ברבעון הראשון בדרך של הפחתת הון. דיבידנד זה צפוי לסייע לבעלת השליטה החדשה בחברה, סקיילקס של אילן בן-דב, לממן את רכישת השליטה מהאצ'יסון.

תחת העברת השליטה בפרטנר מהאצ'יסון לסקיילקס, קבעו במודי'ס מספר פרמטרים לפיהם תוכל החברה לשמור על דירוג החוב שלה. הורדת דירוג תבוצע, על פי מודי'ס, במידה ויחס המינוף הפיננסי, כפי שהוא נבחן על פי מכפיל החוב ל-EBITDA יעמוד מעל 2-2.5 לאורך זמן או במידה שהביצועים של החברה יתדרדרו אף יותר בשל לחצים תחרותיים בשוק המקומי.