סוף לפקקים? תיאסר כניסת משאיות לכביש ירושלים-ת"א בבוקר

זאת החל מ-1 בדצמבר ■ במסגרת פיילוט תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים בין השעות 06:30 עד 09:30 בבוקר

האם הגבלת תנועת המשאיות תביא להקלה המיוחלת בפקקים? החל מ-1 בדצמבר תיאסר נסיעת משאיות וכלי רכב כבדים כביש מס' 1 בין תל אביב לירושלים, בשעות הבוקר, בקטע שבין שער הגיא לירושלים. זאת במסגרת פיילוט עליו הכריז לאחרונה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. הפיילוט אמור להימשך מספר חודשים.

שר התחבורה ציין כי במסגרת הפיילוט הנערך בשיתוף מועצת המובילים והמסיעים בישראל תיאסר נסיעת משאיות במשקל של יותר מ-12 טון, בקטע שבין שער הגיא ומחלף שורש לירושלים בין השעות 06:30 עד 09:30 בבוקר.

בנוסף לכך לא תותר נסיעת משאיות מעל 12 טון בשעות הבוקר גם בכביש מס' 3 בקטע שבין מחלף לטרון ועד מודיעין, וכן בכביש מס' 375 המוביל לצור הדסה, וכביש 431 בקטע שבין מחלף ענבה ועד מודיעין.

נהגי משאיות וכלי רכב כבד יופנו בשעות אלה לדרכים חלופיות כגון כביש 443 או לחניון הנמצא באתר יד לשריון בלטרון. במטרה לאפשר את זרימת התנועה גם בכביש 443 הוצבו לאחרונה בכביש תמרורים האוסרים על משאיות לעקוף כלי רכב, בכל שעות היום.

יצוין כי לפני כשנתיים נעשה ניסיון ראשון של משרד התחבורה לסגור את כביש מס' 1 לתנועת משאיות בשעות הבוקר. אולם, בעקבות לחץ כבד שהפעילו ארגוני המובילים ועיריית מודיעין הניסוי נדחה. הניסוי שיתחיל בחודש הבא, נערך הפעם בשיתוף עם מועצת המובילים, ולכן במשרד התחבורה מעריכים כי הוא יתקיים מתוכנן.

סגירת הכבישים לתנועת משאיות בשעות הבוקר הוא חלק מפרויקט ניסיוני עליו החליטה הממשלה, כדי להפחית את גודש התנועה בכבישים ואת השלכותיו על העלייה בזיהום האוויר ובצריכת הדלק של כלי הרכב.

כץ ציין כי החברה הלאומית לדרכים (לשעבר מע"צ) נערכת בימים אלה להתקנת שילוט מתאים האוסר כניסת משאיות בשעות הבוקר בכל קטעי הדרך שנקבעו. שר התחבורה ציין כי צוות היגוי מיוחד שיכלול נציגים של משרד התחבורה, משטרת התנועה הארצית, המשרד להגנת הסביבה והחברה הלאומית לדרכים ילוו את הפיילוט לכל אורכו. בסיומו יוחלט אם לסגור את הכביש לתנועת משאיות בשעות הבוקר באופן קבוע.