אקוניס תוקף האוצר בגין מס הבצורת: "לא מדינת פקידותיסטאן"

ירום אריאב בתגובה: "אני רואה שלמדת מהר איך לקבל מחיאות כפיים על-ידי הפיכת האוצר לשק חבטות"

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, תקף היום (ג') בחריפות את מדיניות ממשלות ישראל בתחום המים, וירה חיצים בפקידי משרד האוצר: "מה שקרה עם המים זו טרגדיה וכישלון ממשלתי של 20 שנה. הרי החורף האמיתי האחרון היה בשנים 1990-1992, ומאז המשלות פשוט חיו להם בחלומות. כל הממשלות כשלו, ועכשיו מטילים את הכישלון הזה על הציבור. זה דבר לא מקובל. אי אפשר לראות את החברה הישראלית דרך טבלאות אקסל של פקידי האוצר, מרחוב קפלן 3 בירושלים. לפקידים האלה יש עוצמה אדירה הרבה יותר ממה שצריכה להיות להם, ואנו לא יכולים לחיות במדינת פקידותיסטאן".

אקוניס אמר את הדברים בכנס ישראל-שדרות לחברה, שנפתח היום זו השנה השישית במכללה האקדמית ספיר. הוא סיפר בנוסף כי פקידי האוצר הציעו להכניס אל חוק ההסדרים גביית תשלום לנוסעים בקטע הדרומי של כביש 6, אך הוא מנע זאת כדי שתושבי הפריפריה לא יפגעו. דבריו זכו לתשואות רבות בקהל, אך גם לעקיצה מפי מנכ"ל משרד האוצר היוצא, ירום אריאב: "אני רואה שכחבר כנסת חדש תפסת את העסק מהר, כי אתה יודע איך לקבל מחיאות כפיים על ידי הפיכת האוצר לשק חבטות שיחקת אותה. אבל אני רוצה להגיד לכם שאם לא היו פקידי אוצר צריך היה להמציא אותם כי מישהו צריך לאזן את הראייה קצרת הטווח של חברי הכנסת.

יש מקום אחד שרואים בו ראייה כוללת שלא מתייחסים לסקטור כזה או אחר. אנו באוצר מנסים להסתכל על טובת הכלל". לדברי אריאב, העובדה שישראל עמדה יפה כדבריו בסופה הכלכלית שהתרגשה עלינו, הייתה בגלל מדיניות אחראית שננקטה לאורך השנים מבחינת ההכרה במגבלות, "כי השמיכה קצרה תמיד".

"קל לפזר סיסמאות", סיכם אריאב, "אבל בסוף יש מגבלות ומי שצריך להציג בפני הממשלה את המגבלות זה האוצר. זה תפקיד לא פופולארי, אבל מישהו צריך לעשות אותו".

שר הפנים, אלי ישי, אמר בעניין: "גם אני חושב שיש הרבה כוח לאוצר, אבל אני מאשים את עצמנו ולא את האוצר. הבעיה היא שאני לא יודע מתי זה ייפתר. גם שרון אמר שכל שר יעשה מה שהוא רוצה בתקציבו, אבל זה לא קרה. בסוף עושים מה שהאוצר אומר. הממשלה צריכה לקבל החלטות. מספיק להאשים פקידים. בסוף השרים הם אלה שמצביעים".