התפוצצה עסקת מכירת יבואנית סובארו בישראל לשמלצר

על הקשיים במו"מ בעקבות התנגדותו של גד זאבי דווח ב"גלובס" כבר לפני חודש ■ מטיס קפיטל: נמשיך לפעול למכירת יפנאוטו ■ שמלצר הוא הבעלים של קבוצת הליסינג וההשכרה הגדולה במדינה, שלמה SIXT

כחודש לאחר הפרסום ב"גלובס" על הסתבכות עסקת סובארו, מדווחת היום (ג') מטיס קפיטל לבורסה על ביטול המו"מ עם שלמה שמלצר למכירת יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל. הצדדים, נזכיר, ניהלו מו"מ למכירת יפנאוטו לשמלצר תמורת 135 מיליון שקל, אך המו"מ לא הבשיל לכדי הסכם. עם זאת, מטיס מציינת כי אין היא מוותרת על הכוונה למכור את יפנאוטו.

יפנאוטו היא יבואנית סובארו לישראל ובבעלותה גם מגרש בשטח של 9 דונם בהרצליה, שמיועד לבניית מגדל משרדים וקומפלקס מסחרי. שמלצר הוא הבעלים של קבוצת הליסינג וההשכרה הגדולה במדינה, שלמה SIXT. במהלך השנים ניהל שמלצר מגעים לקבלת זיכיון הייבוא של קיה; ניסה לקבל זיכיונות של יצרני רכב סיניים רבים, ואף היה במגעים לקבלת הזיכיון של סובארו עצמה.

על דבר המו"מ בין מטיס ושמלצר נודע כבר באמצע ספטמבר. מטיס מחזיקה ב-50% מיפנאוטו והיא חתמה על מסמך למכירת החזקה זו לשמלצר. ואולם, איש העסקים גד זאבי, המחזיק ביתרת מניות יפנאוטו, פעל לטרפד את העסקה באמצעות בהפעלת זכות הסירוב שבידו.

הלחץ על זאבי למכור את יפנאוטו הוסר בשל התגמול שקיבל ממכירת מניות בזק בחודשים האחרונים. לפי ההערכות, לאחר 7 שנים בהליך כינוס נכסים, זאבי יצא מסאגת בזק ברווח בשל חצי מיליארד שקל לפחות.

מנגד, מטיס קפיטל לא מתכוונת לוותר על מכירת החזקתה ביפנאוטו. החברה מתכוונת להשתמש בתמורה ממכירת החזקה זו לטובת פעילות הדלק שלה בארה"ב, המתבצעת באמצעות חברת פטרו גרופ , המחזיקה ב-350 תחנות דלק.