שטייניץ: "העובדים הזרים אחראים לאבטלה ולפערים בישראל"

שר האוצר בכנס שדרות: "בוחנים תקצוב מיוחד לבניית גדר בגבול ישראל מצרים שתמנע חדירתם של מסתננים" ■ אלי ישי: "מציירים אותי כאיש רע עם קרניים בנושא העובדים הזרים, אבל כל שרי הממשלה לחשו לי באוזן שהם מסכימים איתי"

עובדים הזרים הם הגורמים לעלייה באבטלה ולהתרחבות הפערים החברתיים בישראל" - כך אמר היום (ג') שר האוצר, יובל שטייניץ, בכנס שדרות לחברה, והצהיר כי בכוונתו לפעול לצמצום מספר העובדים הזרים בישראל.

"אפעל להרחיב את הענישה על ישראלים שיעסיקו עובדים זרים בניגוד לחוק", הוסיף שטייניץ.

שר האוצר הוסיף כי במשרדו בוחנים תקצוב מיוחד לבניית גדר בגבול ישראל מצרים למניעת חדירתם של מסתננים. לפי הערכות, דרך גבול זה מגיעים לישראל רבים מהעובדים הזרים.

שטייניץ הציב בכנס שדירות שני יעדים מרכזיים לצמצום פערי ההכנסות במדינת ישראל: חזרה לצמיחה מואצת של 5%-6%, וצמצום ניכר במספר העובדים הזרים. "הצמיחה בשנים האחרונות כמעט שלא השפיעה על העשירונים התחתונים, ואחת הסיבות לכך היא העסקתם של העובדים הזרים, שרובם לא חוקיים", אמר שטייניץ, במהלך כנס ישראל-שדרות לחברה, שמתקיים זו השנה השישית במכללה האקדמית ספיר.

שר האוצר הוסיף: "העובדים הללו יצרו תחרות לא מול החזקים, אלא מול החלשים. איש לא הביא לכאן עובדים זרים שהם מהנדסי היי-טק או עורכי דין, ולכן בתקופת הצמיחה עלה שכרם של מהנדסי ההיי-טק בהתאם, כי התחרות היא לא מולם. התחרות הזו היא מול עוזרת הבית, השומר, אנשי הניקיון, עובדי הכפיים בחקלאות ובבניין, טבחים ושוטפי כלים. התופעה הזו שבה הפכנו לשיאנים בהעסקת זרים, היא גורם מרכזי ליצירת פערים".

לדבריו, הממשלה תפעל לא רק לצמצום מספר הזרים, אלא גם לעצירת הדלת המסתובבת כלומר בענפים שבהם זקוקים לעובדים זרים, ישולבו ככל שזה ניתן עובדים שכבר נמצאים בארץ, במקום להביא חדשים מחו"ל. "אנו חייבים בנחישות וברגישות לצמצם את מספר העובדים הזרים כדי ליצור יותר מקומות עבודה ולעלות את רמות ההשתכרות של העובדים הישראלים".

שר הפנים, אלי ישי, שנמצא במוקד המהומה סביב גירושם של העובדים הזרים, אמר על כך: "אני מצטייר בעניין הזה כאיש עם קרניים, כאיש אכזרי, וזה עשה לי עוול במידה רבה. כל חברי הממשלה ללא יוצא מן הכלל לחשו לי באוזן שהם מסכימים איתי. אתם בדרום תשלמו על האדישות הזו, ומספיק לראות את אלפי הזרים בערד כדי להבין. אני רוצה לראות את כל מי שמדבר נגד הגירוש, מקבל את אותם זרים בשכונות שלהם".

בעניין גירוש ילדי הזרים אמר ישי כי הוא בעד קביעת קריטריונים ברורים, אך הזהיר כי הענקת חסינות לילדי הזרים תשמש כ"תעודת ביטוח" לעובדים זרים שישתמשו בילדים כדי להישאר בארץ.