רווח תיאורטי של 4.5 מיליון דולר למורי ארקין לאחר אישור FDA לנוירוג'סקס

החברה, בה החל ארקין להשקיע לפני 3 חודשים, פיתחה מדבקה לשיכוך כאב נוירופתי על בסיס החומר החריף בפלפל ■ ארקין מחזיק 15% ממניות החברה האמריקנית ■ בעקבות האישור, נוירוג'סקס מסומנת כיעד לרכישה

באופן מפתיע ומהיר ביחס לציפיות השוק, קיבלה חברת NeurogesX האמריקנית אישור מה-FDA, רשות המזון והתרופות בארה"ב, למוצר שלה לטיפול בכאב שנגרם כסיבוך של מחלת השלבקת החוגרת (זן של הרפס).

האירוע מתרחש שלושה חודשים אחרי שמורי ארקין, מי שמכר את אגיס לפריגו ב-818 מיליון דולר, נכנס כמשקיע לחברה, הן באופן אישי והן דרך חברות בהן הוא מעורב. ארקין מחזיק היום ב-15% מנוירוג'סקס.

עוד טרם האישור, נחשבה החברה ליעד בולט לרכישה, ועם קבלתו השמועות בעניין אף גברו. החברה, שנסחרה לפי 135 מיליון דולר טרם קבלת ההודעה, עלתה במסחר המאוחר של יום שני ב-12% בעקבות הדיווח, ועם פתיחת המסחר היום היא עולה בכ-10% נוספים.

באוגוסט האחרון רכש מורי ארקין - באופן אישי ודרך חברת ספרה בה הוא שותף - כ-8% מהחברה תמורת 9.5 מיליון דולר, כלומר לפי שווי של 118 מיליון דולר. החברה נסחרה אז ב-127 מיליון דולר, כשאת השווי הנמוך ניתן היה לייחס לאתגר הפיננסי הכרוך בהשלמת ניסוי שלב III, ובשיווק עצמאי של מוצר כזה בארה"ב. באוקטובר רכש ארקין 8.5% נוספים בחברה ב-12 מיליון דולר, גם הפעם אישית ודרך קרן ספרה. על ההשקעה הכוללת הוא מורווח באופן תיאורטי ב-4.5 מיליון דולר לפי מחיר המניה בפתיחת המסחר.

בשוק העריכו בזמנו, כי בכוונתו להשתלט על נוירוג'סקס, וייתכן שהוא עדיין מתכנן לעשות זאת.

המדבקה, Qutenza שמה, מכילה את החומר קספצין, היוצר את החריפות בפלפל. המדבקה משחררת את הקספצין באופן מדוד וייעודי למקום הפגוע. לאחר שמצמידים את המדבקה למקום במשך 60 דקות, מוחלש הכאב העצבי למשך תקופה של שלושה חודשים - כך על-פי דיווחי החברה שאושרו באמצעות הניסויים שערכה.

הרשות דרשה מן החברה לבצע שני ניסויי שלב III בחולים, אך נוירוג'סקס הצליחה לבצע את הניסויים במהירות וביעילות, והשיגה תוצאות טובות שאפשרו אישור מהיר של התרופה.

על-פי ההתוויה הרשמית, המוצר מיועד לטיפול בכאב עצבי שנגרם כתוצאה ממחלת השלבקת החוגרת. כמיליון בני אדם בארה"ב לוקים במחלה בכל שנה, ו-200 אלף יסבלו מהכאבים, כך שזהו שוק קטן, אך כזה אין לו פתרון הולם.

יש יסוד סביר להניח כי לכשיאושר המוצר לשיווק, הוא יירשם על ידי הרופאים גם מחוץ להתוויה הרשמית, לסוגים שונים של כאבים, למשל כאבים נוירופתיים כתוצאה מסוכרת או כאבים ראומטולוגיים. אלה כבר שווקים ענקיים.

לנוירוג'סקס הסכם שיווק באירופה עם חברת Astellas, ששילמה במסגרת ההסכם 50 מיליון דולר כתשלום ראשוני, ועוד 100 מיליון דולר בהתאם לאבני דרך. אם החברה לא תירכש בקרוב, היא כנראה תחפש הסכם שיווק למוצריה בארה"ב וביתר העולם מלבד אירופה.

משקיע מבוקש

ארקין מכר את חברת אגיס שייסדה משפחתו לפריגו האמריקנית ב-2005, וקיבל בעסקה מעל 400 מיליון דולר במזומן ובמניות פריגו.

מאז, הפך למשקיע ביומד מבוקש. את כספו הוא משקיע במספר אפיקים: באופן אישי דרך חברת ארקין אחזקות; דרך קרן ספרה לתחום מדעי החיים, בה הוא שותף עם שרפ"ק (שרם פודים קלנר), המשקיעה בחברות ביומד בינלאומיות נסחרות, בעיקר כמשקיע פיננסי ולא כגורם מנהל; ודרך קרן אקסלמד, שהוקמה השנה בשותפות עם אורי גייגר, אשר מתמקדת בחברות מכשור רפואי שהפכו להזדמנויות השקעה בעקבות המיתון.

בנוסף, ארקין הוא משקיע פיננסי גדול בקרן פונטיפקס.