"בעזרת האולימפיאדה, מוטורולה תציג צמיחה שנתית של 15%-20% בברזיל"

"אני מבחין לאחרונה בשיתוק מסוים בתחום הכלכלי שמתחיל להדאיג אותי ואני חושב שצריך לפתור את הבעיות ולא להתעלם מהן. פרס מתאים לעמוד בראש ועדה כזו שתפתור סוגיות בוערות בכלכלה"

נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל, אלישע ינאי, הלוקח חלק בימים אלה במשלחת ישראלית לברזיל ולארגנטינה, כבר מכיר היטב את השוק הברזילאי ויש לא מעט השקה בין הפעילות של החברה בישראל לברזיל.

"בתוך קווי הייצור של מוטורולה, ישראל מובילה בפיתוח מוצרים מתקדמים והיא גם אחראית לקדם את אותם מוצרים. לדוגמה, ישראל מומחית בתחום ה-DATA, פיקוד ובקרה. בברזיל יש פעילות ענפה בתחום זה".

*באילו מקומות נוספים מתבטא שיתוף הפעולה?

"תחום נוסף הוא עולם המודולים. הכוונה למכשיר דמוי מכשיר סלולר שמושתל במקומות שונים כמו במערכות אזעקה. וגם פיתוח טרמינלים לרכב, כמו לרכבי משטרה.

"אם מסתכלים על העתיד, אז שיתוף הפעולה בברזיל יתבטא בתחום העברת תמונות ברשתות. זה יהיה מהותי לבסיס הלקוחות שלנו. בנושא זה מוטורולה העולמית, ובפרט מוטורולה ישראל, מומחיות. יכולת העברת וידיאו בצורה אלחוטית היא מהותית בברזיל בגלל החשיבות לנושא ביטחון הציבור. לדוגמה, התפתחות הנושא תאפשר להעביר תמונות ממזל"טים".

*מה היקף הפעילות של מוטורולה בברזיל?

"מוטורולה ישראל עושה היום עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בברזיל ואילו מוטורולה העולמית הגיעה לפעילות של מאות מיליוני דולרים".

*מה הפוטנציאל לשנים הבאות?

"למוטורולה יש פוטנציאל להשתלב באולימפיאדה המתוכננת בברזיל, שכן היא כבר סיפקה מערכות לאולימפיאדה באתונה ובבייג'ין. בגלל התנופה הרבה שיביאו המשחקים האולימפיים וצמיחת הכלכלה, אני מאמין שמוטורולה תציג בקלות צמיחה שנתית של 15%-20% בברזיל".