משלחת רשמית מאיסטנבול הגיעה לישראל כדי לבחון טכנולוגיות מים

זאת למרות המתיחות בין המדינות ■ המשלחת תיחשף לחידושים הטכנולוגיים הישראלים בתחום המים במסגרת תערוכת המים, איכות הסביבה והאנרגיות המתחדשות ווטק 2009

על אף המתיחות בין טורקיה לישראל תגיע היום (ד') משלחת רשמית גדולה מטעם ממשלת טורקיה. המשלחת, של נציגים מרשות המים של איסטנבול, תבקר בתערוכת המים, איכות הסביבה והאנרגיות המתחדשות ווטק 2009, שבמסגרתה מוצגים הפיתוחים הישראלים החדשים בתחומי המים והקלינטק.

טורקיה והעיר איסטנבול בפרט מתמודדות עם הצורך לספק מים לאוכלוסיה שהולכת וגדלה במהירות, וכן עם הצורך לפנות את מי הביוב בלי ליצור זיהומים סביבתיים. ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בתחומים אלו, ולכן העניין הרב של המשלחת התורכית בתערוכה ובכנס הבינלאומי שנערך במסגרתה.

נספחים מסחריים של התמ"ת יתלוו לביקור וידונו בפורומים משותפים עם מומחים ישראלים על האתגרים שעומדים בפני הטורקים. קיום הדיונים המשותפים יאפשר להציג בפניהם את הפתרונות הטכנולוגיים הישראליים לבעיות שיועלו.

המשלחת מטורקיה תצטרף לביקור של משלחות נוספות ממדינות שונות, שמבקרות בתערוכת טכנולוגיות המים ווטק 2009. התערוכה, המתקיימת בשיתוף "גלובס", תימשך עד מחר (ה'), במרכז הירידים בתל-אביב.

[הרשמה לניוזלטר סביבה]