עובדי חצי חינם יעתרו לביהמ"ש נגד סגירת מתחם ירקונים

500 עובדי הסניף בירקונים הפגינו אתמול במחאה על כך שהמתחם צפוי להיסגר כיוון שמדובר בשטח שיועד במקור לשימוש חקלאי ובגלל "חלמאות של המדינה" ■ טוענים כי סגירת המתחם תביא לפיטורים המוניים

עובדי חצי חינם יגישו בימים הקרובים עתירה נגד סגירת מתחם ירקונים בפתח-תקווה. בימים הקרובים יגישו 500 עובדי "חצי חינם" במתחם ירקונים עתירה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה נגד ועדות התכנון והבנייה.

העובדים טוענים כי סגירת המתחם תביא לפיטורים המוניים. העתירה היא המשך להפגנה של כ-700 מעובדי המתחם שהתקיימה אתמול (ג') מול משרד ראש הממשלה.

לפי העתירה, העובדים מבקשים "למנוע מצב אבסורדי, בו הם יאבדו את עבודתם כאשר אין כל סיבה אמיתית לכך, למעט האטימות והחלמאות של רשויות המדינה".

מתחם ירקונים הוקם בראשית שנות ה-90. רשויות התכנון הוציאו היתרי בנייה והיתרים לשימוש חורג לעסקים שנהרו למקום והחלו בתכנון תוכנית מתאר מתאימה.

יש לציין כי במקור היתה מיועדת הקרקע לשימוש חקלאי. לטענת העובדים, בשלב מסוים, אף שהרשויות לא שינו את כוונתן לייעד את המתחם לפנאי ולמסחר - הן הפסיקו לתת היתרים לשימוש חורג.

בנוסף מציינים העובדים בעתירתם כי שר הפנים עצמו אמר בדיון חירום שערך לפני כחודשיים כי "אני חרד לפיטורי אלפי עובדים...יש לבחון כיצד בתקופה הקשה הזו תתאפשר אורכה להסדיר את ההליך התכנוני, על מנת שיתאפשר להציל את העובדים... בסופו של יום אנו נסתכל בעיניהם של אלפי עובדים במשבר העולמי כלכלי, ונצטרך לתת את התשובות על המחדלים שקרו לכאורה. יש להקדים תרופה למכה".