מתנת פרידה מהאצ'יסון: מענק של 6.5 מיליון דולר לעובדי פרטנר

מדובר בסכום המהווה 0.5% מהעסקה למכירת פרטנר לאילן בן-דב ■ המענק חסר תקדים היה אמור להינתן רק להנהלה ולמנהלי אגפים, אך הורחב למנהלים בדרג הזוטר בעקבות בקשת מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר

חברת האצ'יסון הסינית, הבעלים היוצאים של חברת פרטנר , תעביר 6.5 מיליון דולר (26 מיליון שקל) כמענק למאות עובדי החברה - כך נודע ל"גלובס". מדובר במהלך ובסכום חסר תקדים שיוענק לא רק להנהלה, אלא גם למנהלי אגפים, מנהלי מחלקות ולעובדים רבים נוספים אחרים, שיקבלו את הכסף כמחווה אישית של האצ'יסון על הבוננזה שהביאה להם ההשקעה בפרטנר לאחר שמכרו אותה לאילן בן דב.

המענק, שבתחילה היה אמור להיות נחלת ההנהלה ומנהלי אגפים בלבד, הורחב למנהלים בדרג הזוטר בעקבות בקשתו של מנכ"ל החברה, דוד אבנר, שיקבל מענק קטן יותר ממה שהיה אמור לקבל בתחילה. סך הכל מהווה המענק 0.5% מהיקף הכולל של העסקה למכירת החברה בסכום של 3.5 מיליארד שקל.

האצ'יסון הסבירה כי היא מעבירה את המענק כמחווה וכאות הוקרה ליצירת הערך במהלך שנות פעילותה בפרטנר. המהלך תואם עם בן דב עוד במהלך חתימת העסקה. האצ'יסון החלה למסור את המענקים למנהלים היום במעטפות אישיות, כך שהיא הותירה בידה את החופש לבחור כמה להעניק לכל אחד. הדבר הוביל לכך שמלבד קומץ אנשים, איש לא יודע כמה קיבל כל אחד. על פי הערכות, המנהלים הבכירים בחברה שלשלו לכיסם מאות אלפי שקלים לפחות, אם לא למעלה מכך.

ההחלטה של האצ'יסון לחלק מענקים נשמרה בסודי סודות ורק קומץ מנהלים ידעו עליה. הסיבה לשמירה על הסודיות הייתה משום שהמנהלים הבכירים לא רצו לטפח תקוות שווא או תסיסה ולחץ בקרב העובדים ולכן החליטו לשמור את הנושא בשקט עד למועד החלוקה בפועל.

האצ'יסון החליטה לחלק את המענק רק לאחר שתקבל את הכסף מבן דב ואנשיו ורק לאחר שהעסקה תושלם לחלוטין. בן דב, הבעלים ויו"ר דירקטוריון פרטנר, אמר כי "הוא שמח וגאה על המענק, משום שמדובר בחבורת מנהלים מצוינת שעושה עבודה נהדרת ולכן ראויה בהחלט למענק".

פרטנר סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות כוללות של 575.1 מיליארד שקל ועם רווח תפעולי של 104 מיליון שקל. כעת נותר לראות אם בעסקאות אחרות שנעשו באחרונה בתחום התקשורת - מכירת בזק ו-210 סמייל - יתוגמלו הנהלות ועובדים בשיעור דומים יחסית.