מסע לחיפוש עצמי: מינינגו נכנסת לתחום החיפוש הרווי

חברת הסטארט-אפ הישראלית שואפת ליצור מנוע חיפוש סמנטי למוצרים, ולייצר אלטרנטיבת חיפוש בקטגוריות שונות

שוק מנועי החיפוש צפוף למדי. אך למרות השליטה הבלתי מעורערת של שחקניות כמו גוגל, יאהו ומיקרוסופט, מובילות השוק, סטארט-אפים רבים שואפים לשחק במגרש הזה.

כך גם חברת הסטארט-אפ הישראלית Meaningo, שהקים ד"ר צח סולן (המנכ"ל) השנה, ששואפת ליצור מנוע חיפוש סמנטי למוצרים, ולייצר אלטרנטיבת חיפוש בקטגוריות שונות.

"תחום קבלת ההחלטות בחיפוש הוא חם", אומר סולן. "לא תמיד המשתמשים מצליחים למצוא את מה שהם מחפשים, ולכן הם צריכים לקבל החלטות במטרה לשפר את הליך החיפוש".

לכן, במקרים רבים, הקלדת שאילתת חיפוש פשוט אינה מספיקה והמשתמשים צריכים לחשוב על מילות חיפוש דומות שיאפשרו להם למצוא את הפריט המבוקש. מנוע החיפוש של Meaningo רוצה להציע חוויית חיפוש פשוטה ומדויקת יותר.

כך, משתמש שמחפש אחר פריט לבוש, יקליד את מילת החיפוש, והמערכת תדע לפרק את המרכיבים של הפריט באופן אוטומטי, לצבע, מותג, ותמצא פריטים נוספים המבוססים על המרכיבים. "הרעיון הוא לקחת את המרכיבים השונים ולאפשר למשתמש לבנות שאילתת חיפוש יותר רלבנטית", מוסיף סולן.

סולן הוא ד"ר לפיזיקה, שהתמחה בחקר השפה, תחום בו גם עסק בקריירה העסקית.

מנוע החיפוש הושק בספטמבר בכנס TechCrunch50, ומספר המשתמשים בו היום הוא כמה אלפים. "אני יודע שזה פרויקט שאפתני, אבל יכולות להיות לכך שתי תוצאות", אומר סולן, "או שתהיה לנו בידי טכנולוגיה שנמכור לחברות קיימות, או שנתמקד באתר עצמאי".

לדבריו, החברה מנהלת מגעים עם חברות קמעונאיות אמריקניות, במטרה לייצר שיתופי פעולה. "הבעיה באתרי הקמעונות הגדולים, כדוגמת eBay, היא שחוויית החיפוש בהם לא מוצלחת", אומר סולן. "הרעש שם הוא גדול וזה מקשה על המשתמשים למצוא את מה שהם רוצים".

כמתחרים, סולן מציין את מנועי החיפוש Like, המציע יכולות חיפוש ויזואליות אך לא טקסטואליות, Hunch, וגם מנוע החיפוש Powerset, שנרכש על-ידי מיקרוסופט, מהווה תחרות. ""מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, מנסה אף הוא להיכנס לתחום של קבלת ההחלטות", מציין סולן.

Meaningo מתבססת על השקעה עצמית של 150 אלף דולר ומתכננת לצאת לסבב גיוס נוסף בקרוב. המודל העסקי שלה מבוסס על שותפויות עם אתרי קמעונות, על בסיס מודל של חלוקת הכנסות על כל קליק לרכישת מוצר. "כרגע אנחנו מתמקדים רק באמזון, אבל המטרה היא להתמקד גם בתחומים שונים, ולא לאנדקס את כל אתרי הקמעונות", אומר סולן, "המטרה העיקרית היא לייצר תהליך קבלת החלטות בתחום החיפוש שהוא הרבה יותר אינטואיטיבי".