אפריקה עושה "תספורת" לנושים בארה"ב: תמכור חצי מבניין ה"ניו-יורק טיימס", חלק ניכר מהחוב יימחק

כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", בהתאם לחשיפת "גלובס" ביום ההגעה למתווה הסדר עם המוסדיים ■ 465 מיליון דולר מחוב בסך של 715 מיליון דולר יימחקו ■ בין המפסידים: בלקרוק, שמכרה את מניותיה באפריקה ישראל מסיבות פוליטיות, לפי פרסום בעיתון נורבגי

בזמן שהמוסדיים והבנקים מתווכחים ביניהם על הסדר החוב באפריקה ישראל ומגבירים את אי הוודאות בסוגיית ההסדר המסובך, אפריקה ישראל הגיעה להסדר חוב הקשור לבניין הניו יורק טיימס אותו רכשה בתזמון גרוע ב-2007. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

הבניין ממוקם ליד כיכר ה"טיימס" בניו יורק ואפריקה שילמה עבורו 525 מיליון דולר, כאשר במסגרת העסקה היא נטלה על עצמה חוב של 715 מיליון דולר. במסגרת ההסדר שהשיגה אפריקה, הוסכם כי היא תמכור חצי מזכויותיה בבניין לקרן הפרייווט אקוויטי Five Mile Capital Partners, שהיא גם אחד מהנושים הגדולים בבניין הניו יורק טיימס.

הכסף שתקבל אפריקה ישמש להחזרת חובות לנושים אחרים, אך ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי חלק ניכר מהחוב - 465 מיליון דולר - יימחק, כך שבמקרה זה מדובר ב"תספורת" לנושיה של אפריקה בעסקת הניו יורק טיימס. בנוסף, מדווח הג'ורנל, כי הבניין יוסב לפרויקט נדל"ן שיכלול בית מלון, שטחי מסחר ומגורים.

כבר ב-30 באוקטובר, כאשר החברה הודיעה כי הגיעה למתווה הסדר עם המוסדיים, דווח ב"גלובס" כי החברה הגיעה להסכם הנוגע לבניין הניו יורק טיימס אשר צפוי לחזק את ההון העצמי של החברה ב-1.5 מיליארד שקל, וכי היה זה אחד הגורמים שקידמו את המו"מ בין הנהלת אפריקה והמוסדיים.

אחת המפסידות העיקריות מההסכם של אפריקה עם נושיה בבניין הטיימס היא קרן ההשקעות בלקרוק, אחת הנושים בבניין - אותה בלקרוק שמכרה, לפי פרסום בעיתון הנורבגי Norwatch בחודש אוגוסט, את מניותיה באפריקה ישראל מסיבות פוליטיות. נושים אחרים כגון קרדיט סוויס ובנק CIT צפויים לספוג הפסדים.

בניין הניו יורק טיימס בנוי על 697.5 אלף מ"ר והוא הוקם החל מ-1913. הבניין היה בבעלות העיתון המפורסם "ניו יורק טיימס" עד שהוא עבר למגדל חדש בניו יורק ומכר את הבניין. מי שכן ביצע עסקת נדל"ן טובה על הבניין היא חברת Tishman Speyer Properties, אשר רכשה אותו בדצמבר 2004 תמורת 180 מיליון דולר ומכרה אותו לאפריקה ב-2007 תמורת 525 מיליון דולר.