שיא של 13 חודשים מתרחק: וול סטריט נעלה בירידות שערים

גלובס tv ביל גרוס: "המשקיעים צריכים 'לכופף את הראש' ולהעביר את נכסיהם לסקטורים הדפנסיביים ביותר" ■ הנפט צלל 2.6% למחיר של 77.5 דולר החבית ■ אלקואה צנחה 3.9%, אקסון מובייל ירדה ב-0.8%

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה (ה') בירידות שערים, כאשר השוק התעלם הלכה למעשה מהעלאת תחזיות הצמיחה של ה-OECD. גם הירידה במחירי הנפט והמתכות העיקה על מדדי המניות.

יום המסחר כולו התנהל בטריטוריה האדומה, כשבשיאו ירד מדד הנאסד"ק ב-2.3%. לקראת תום יום המסחר, התמתנו קלות ירידות השערים.

ארגון המדינות המתועשות (OECD) העלה את תחזית הצמיחה ל-30 המדינות החברות בו לשנה הבאה. הארגון צופה צמיחה של 2.5% בארה"ב ב-2010, צמיחה שתתחזק ל-2.8% ב-2011. בארגון מעריכים כי סין תוביל את העולם להתאוששות כלכלית ותצמח ב-9.3% בשנת 2011. תחזיות הארגון מניחות כי הריבית בארה"ב תיוותר אפסית עד סוף 2010, ואז תתחיל לעלות ל-2.25% עד סוף 2011.

אך בוול סטריט התעלמו לכאורה מהתחזיות הללו. הגם שנתוני שוק העבודה השבועיים יצאו בהתאם לציפיות ומדד פילדלפיה של ה'פד' עלה בחדות הרבה מעבר לצפי, הם לא הצליחו לספק חדשות לשוק שיפיגו את הפסימיות האופפת את השווקים בימי המסחר האחרונים.

מספר התביעות השבועיות הראשוניות לדמי אבטלה, שפורסם בשעה 15:30 שעון ישראל, הצביע על העובדה כי 505 אלף תביעות ראשוניות לדמי אבטלה התקבלו בשבוע החולף. הצפי בשוק היה ל-504 אלף תביעות, כאשר מספר התביעות הראשוניות משבוע שעבר תוקן ל-505 אלף תביעות ראשוניות מ-502 אלף תביעות.

מספר התביעות המתמשכות לדמי אבטלה ירדו ב-39 אלף והסתכם בשבוע החולף ב-5.61 מיליון תביעות מתמשכות. זהו מספר התביעות המתמשכות הנמוך מאז מארס השנה.

חצי שעה לאחר הפתיחה, בשעה 17:00 שעון ישראל, פורסם מדד האינדיקטורים המובילים לבחינת מצב המשק האמריקני, אשר עלה ב-0.3% באוקטובר לעומת צפי לעלייה של 0.4%. זאת, לאחר עלייה של 1% בספטמבר. במקביל, פורסם מדד פילדלפיה של ה'פד', העוקב אחר פעילות הייצור באזור זה, אשר עלה בנובמבר בחדות ל-16.7 נקודות לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ל-12.3 נקודות. זוהי הרמה הגבוהה ביותר מזה שנתיים לאחר שבאוקטובר עמד המדד על 11.5 נקודות.

ביל גרוס: "להעביר את הנכסים לסקטורים הדפנסיביים ביותר"

מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם פימקו, ביל גרוס, חזר היום בתחזית ההשקעות החודשית שלו לדצמבר, שפורסמה באתר האינטרנט של פימקו, על המלצתו, לפיה על המשקיעים "לכופף את הראש" ולהעביר את נכסיהם לסקטורים הדפנסיביים ביותר בשעה שהכלכלה ממשיכה לאותת כי התאוששותה "פושרת" במקרה הטוב.

לדבריו, הבנק הפדרלי מנסה להניע מחדש את הכלכלה האמריקנית כולל הורדת הריבית הקצרה לרמה נמוכה כדי לאלץ את המשקיעים לרכוש מניות או אג"ח High Yield.

"צמיחה מצומצמת, ירידה חדה ממינוף והתערבות הולכת וגוברת של הממשל תקשיח את הרווחים ואת החלוקות המסורתיות למשקיעים כדיבידנדים וריביות", כתב גרוס. " כאשר בנקים, יצרניות רכב ועוד חברות מסחריות נהיים יותר ויותר מפוקחים, הם יחזירו בסופו של דבר פחות תשואה למשקיעים", הוסיף.

מדד ה-S&P 500 זינק ב-64% מתחילת חודש מארס לאחר שנגע בשפל של 12 שנה. בצד הפונדמנטלי, כלכלת ארה"ב יצאה ברבעון השלישי מהמיתון וקטעה רצף איום של 4 רבעונים שאופיינו בצמיחה שלילית. העליות בשוקי המניות העלו את מכפיל הרווח הממוצע ב-S&P 500 ל-22 - המכפיל הגבוה ביותר מאז 2002. מכפיל הרווח משמש למדידת רמת היוקר של המניות, כאשר מכפיל ממוצע הינו ברמות 15-17, כך שהמכפיל היום מעיד לכאורה על כך שהמניות יקרות יחסית. עם זאת, ייתכן והמשקיעים מצפים לצמיחה מהירה ברווחי החברות בשנה הקרובה, מה שמסביר את התמחור הנוכחי.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר ננעלו בירידה חדה של 2.6% למחיר חבית של 77.5 דולר. הזהב ננעל בעלייה של 0.1% ל-1,142.2 דולר האונקיה.

דל מפרסמת לאחר נעילת המסחר

מניית אלקואה , יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, הגיבה לירידה במחירי המתכות, ובהן אלומיניום, נחושת, ניקל ועוד.

לא רק מחירי המתכות יורדים היום אלא גם מחיר הנפט. מניות הנפט, כדוגמת קונוקו-פיליפס ואקסון מובייל , ריכזו עניין.

ענקית המחשבים דל דיווחה לאחר נעילת המסחר כי רווחיה ירדו ב-54% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-337 מיליון דולר או 17 סנט למניה, 10 סנט פחות מהצפוי. ההכנסות הסתכמו ב-12.9 מיליארד דולר, ירידה של 14.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. השוק ציפה לנתוני הכנסות בגובה 13.18 מיליארד דולר.

מיקרוסופט הודיעה כי קצב מכירות מערכת ההפעלה החדשה שלה, חלונות 7, "פנטסטי" וכי היא מכרה מהמערכת החדשה פי 2 מהכמות שמכרה בכל מערכת הפעלה אחרת שלה באותה מסגרת זמן.

מבין המניות הישראליות, אינטרנט זהב הגיבה לפרסום הדו"חות הכספיים הבוקר. החברה דיווחה על עלייה של 19% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל והכנסות של 310 מיליון שקל ברבעון השלישי - גידול של 5.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

טאואר דיווחה על שיתוף פעולה עם חברת טאנר (Tanner EDA), במסגרתו ימכרו החברות חבילת תכנון (PDK) עבור מתכנני מוצרים אנלוגיים/מעורבי-אותות. היקף העסקה לא דווח, אולם בשוק מעריכים כי החוזה יניב לטאואר הכנסות של כ-10 מיליון דולר מדי רבעון החל משנת 2012 או מ-2013.

חברת התקשורת פרטנר הודיעה כי תנפיק אג"ח ב-360 מיליון שקל. הגיוס יבוצע בהנפקה פרטית של שתי סדרות אג"ח (סדרות ב' ו-ג') לגופים מוסדיים בישראל.