דיווח: נתניהו אישר את העברתו של גלעד שליט למצרים

האם עסקת שליט מתקרבת? עיתון פלסטיני מדווח כי רה"מ אישר את הוצאתו לפועל של השלב הראשון בעסקה - במסגרתו יועבר החייל החטוף למצרים, שם ייבדק ע"י רופאים ישראלים, ורק לאחר מכן ישוחררו האסירים

האם, למרות כל ההכחשות, אנו בדרך לעסקה כבר בזמן הקרוב? ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים בפועל לביצוע השלב הראשון בעסקת גלעד שליט, במסגרתה יועבר החייל החטוף מידי חמאס למצרים, כך מדווח הלילה (ה') העיתון "אל-מנאר", היוצא לאור במזרח ירושלים.

על-פי הדיווח, הסכמתו של ראש הממשלה לביצוע העסקה ניתנה בפגישה משולשת שנערכה בימים האחרונים עם המתווך הגרמני והממונה הישראלי על תיק שליט, חגי הדס.

מקורות המעורבים במשא ומתן אמרו לעיתון כי ביומיים האחרונים "דילג" המתווך הגרמני מירושלים לקהיר, שם הוא ממתין כעת לבואו של הדס כדי לקבל אישור רשמי על העסקה. בקהיר, כך דווח, כבר נמצאים 3 בכירי חמאס להמשך המגעים. "נתניהו הסכים במהלך פגישתו עם המתווך הגרמני והדס להוצאתו לפועל של השלב הראשון בעסקה", אמרו המקורות לעיתון הפלסטיני.

מלשכת רה"מ נמסר בתגובה לידיעה כי "הנחיית ראש הממשלה לצוות המו"מ ולגורמי הביטחון לפעול בכל האמצעים להשבת גלעד שליט הביתה בריא ושלם שרירה וקיימת. המאמצים נמשכים בכל עת. כפי שנהגנו בכל החודשים האחרונים, גם הפעם אין בכוונתנו להגיב על פרסומים בתקשורת הזרה בעניין זה".

"גם ברגותי וסעדאת ישוחררו"

על-פי הדיווח, אותו "שלב ראשון" של העסקה כולל את העברתו של שליט לשליטה מצרית. "לאל-עריש", אמרו המקורות, "יגיע צוות רפואי ישראלי, יבדוק את שליט, ולאחר מכן יאשר את שחרורם של יותר מ-450 אסירים ואסירות מבתי הכלא הישראלים".

אותם מקורות אף ציינו כי כעת מתנהלים מגעים לקראת השלב הבא של העסקה, במסגרתו יינתן האור הירוק לשחרורם גם של בכירי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא - מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת, עליהם כבר דווח מספר פעמים בעבר כי נתניהו אישר לשחררם במסגרת העסקה.

הדיווח הלילה מצטרף לדיווח מעורר התקווה של רשת הטלוויזיה הערבית "אל-חורה", לפיו צפויה העסקה לשחרור שליט צפויה לצאת לפועל כבר בשבוע הבא, לפני תחילתו של חג הקורבן. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדיווח אמש, והיו אף גורמים ישראלים שטענו כי העסקה "כלל לא צפויה לצאת אל הפועל בקרוב".

אתמול (ד') דיווחה רשת החדשות האמריקנית בערבית "אל חורה" כי עסקת שליט נמצאת ב"שלב הסיכומים האחרונים". לפי מקורות הרשת, ערב חג הקורבן, שישי הבא, ישוחררו מאות אסירים ובמקביל יועבר גלעד שליט למצרים, משם הוא יישלח לישראל. הפרטים, טענו המקורות, צפויים להתפרסם בימים הקרובים.