פיצוץ ברפורמה ברשות השידור: המו"מ עם העובדים לא צלח

בתוך שבועיים צפויה הרשות להתחיל בצעדי חירום לאור הגירעון בו היא מצויה ■ בין היתר ייסגרו אולפנים ברשות, יבוטלו שעות נוספות, שידורי הרדיו יסתיימו בשעות הערב, ובערוץ 1 ישודרו שידורים חוזרים במקום תוכניות חדשות

פיצוץ ברפורמה ברשות השידור: הדיונים המתנהלים סביב הרפורמה ברשות עלו היום (ה') על שרטון, לאחר שהנהלת רשות השידור, ועדי העובדים, ההסתדרות ומשרד האוצר לא הצליחו להגיע להסכמות על תנאי העבודה המחודשים לאחר כניסת הרפורמה לפועל.

לאור ההתפתחויות, כבר בתוך שבועיים צפויה רשות השידור להתחיל בצעדי חירום לאור הגירעון בו היא מצויה, מתוך הבנה כי לא יגיעו הזרמות נוספות מהאוצר לאור הרפורמה. בין היתר ייסגרו אולפנים ברשות, יבוטלו שעות נוספות, שידורי הרדיו יסתיימו בשעות הערב, ובערוץ 1 ישודרו שידורים חוזרים במקום שיופקו תוכניות חדשות.

המחלוקת הפעם בין העובדים להנהלת הרשות היא על החופש של ההנהלה לבצע פיטורים אחרי תום תקופת הרפורמה. העובדים דורשים באמצעות ההסתדרות כי לאחר הפיטורים המתוכננים של 700 מעובדי הרשות השידור, לא תוכל יותר רשות השידור לפטר עובדים ללא הסכמת ההסתדרות.

הנהלת רשות השידור, ובראשה מוטי שקלאר, מתנגדת לדרישת העובדים.

מההסתדרות וממשרד האוצר טרם נמסרה תגובה.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מדובר במשא-ומתן ארוך ומורכב, במהלכו מטבע הדברים יש עליות וירידות. בשום מקרה לא ניתן לכנות זאת כפיצוץ במשא-ומתן על הרפורמה, והראיה לכך היא העובדה שכבר נקבעו פגישות לשבוע הבא".