הנפט ננעל בירידות חדות של 2.6% במחיר 77.5 דולר לחבית

הירידה במחירי הנפט, לראשונה מזה 4 ימי מסחר, באה על רקע התחזקותו של הדולר וכן לאור נתונים חלשים משוק העבודה ■ הביקוש לזהב ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-800.6 טון או 24.7 מיליארד דולר

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר ננעלו הלילה (ה') בירידות חדות של 2.6% למחיר חבית של 77.5 דולר.

הירידה במחירי הזהב השחור, לראשונה מזה 4 ימי מסחר, באה על רקע התחזקותו של הדולר בעולם וכן לאור נתונים חלשים משוק העבודה, שמעלים חשש מצריכת נפט מוצריו נמוכה. כמו כן, נכון לשעת נעילת המסחור בחוזי הנפט, נסחרים מדד וול סטריט בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.8% במדד הנאסד"ק.

"ביקושי האנרגיה בארה"ב שנותרו חלשים והמלאים שעדיין גבוהים בצירוף נתוני מאקרו חלשים יחסית השבוע מאותתים כי ההתאוששות הכלכלית מאטה", אמר אדוארד מאיר, אנליסט ב-MF Global. "בלי ירידה חדה בערכו של הדולר, אני לא רואה את הנפט פורץ את רצועת המסחר המצומצמת שלו בקרוב", הוסיף מאיר.

הביקוש לזהב ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-800.6 טון או 24.7 מיליארד דולר

הזהב ננעל בעליות שערים קלות של 0.1% למחיר אונקיה של 1,142.2 דולר. מאז תחילת חודש נובמבר, זינק מחירה של המתכת הזהובה ביותר מ-9%.

מועצת הזהב הבינלאומית הודיעה היום כי הביקוש לזהב ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-800.6 טון או 24.7 מיליארד דולר, המגלם עלייה של 15% מהרבעון השני אך ירידה של 34% מהרבעון המקביל אשתקד שהיה "חזק בצורה בלתי רגילה" עבור הזהב.