מלחמת השבת נמשכת - מאות חרדים קראו לשוטרים: "נאצים"

כאלף מפגינים הגיעו בשעות הצהריים בתהלוכה לעבר מפעל אינטל בהר חוצבים במחאה על חילול השבת של המפעל, שמעסיק עובדים בשבת ■ בשלב מאוחר יותר, החלו המפגינים בניסיונות לפרוץ את שער המפעל

החרדים נגד אינטל: כאלף חרדים הגיעו בשעות הצהריים אל מפעל אינטל בהר חוצבים במחאה על העסקת עובדים במפעל בשבת. המפגינים הגיעו בתהלוכה על כביש גולדה מאיר ונכנסו לתוך הר חוצבים בלי שום הפרעה.

לאחר שהתכנסו ברחבת המפעל, פצחו המפגינים בקריאות "שבס" ותקפו עיתונאים שהיו במקום. חלק מהמפגינים השליכו אבנים לעבר העיתונאים ואף החלו לתקוף אותם ישירות כשהם מכים אותם וחובטים בהם.

בשלב מאוחר יותר, החלו המפגינים בניסיונות לפרוץ את שער המפעל. מאבטחי המפעל שנערכו משעות הבוקר בכוחות מתוגברים לקראת בואם של המפגינים החרדים, התיזו סילוני מים בתגובה מזרנוקים שהכינו מבעוד מועד.

החרדים כינו את השוטרים: "רוצחים ו"נאצים"

זמן קצר לאחר מכן, הגיעו כוחות גדולים של משטרה בליווי פרשים, והדפו את החרדים מהמקום בכוח. המפגש בין השוטרים לבין המפגינים החרדים, הוביל לעימותים אלימים לאחר שחלק מהפגינים סירבו להיתפנות, אולם בשלב זה לא דווח על אש מהנוכחים שנזקק לטיפול רפואי.

כוחות גדולים של המשטרה מקיפים את מאות החרדים שממשיכים בקריאות "שבס" וקריאות נאצה לעבר השוטרים. מספר מפגינים כינו את השוטרים "רוצחים ונאצים". השוטרים פועלים במקום בניסיון להרגיע את הרוחות ועד כה לא בוצעו מעצרים.

למרות מספר המפגינים הרב, מדובר בהפגנה קטנה ביחס לזו שנערכה במקום בשבוע שעבר. זאת בעקבות המחלוקת הפנימית בין הפלגים החרדים. הוראת הפשקווילים שפורסמו לקראת סוף השבוע קראו לבני העדה הצעירים שלא לצאת להפגין, כדי למנוע את ההתפרעויות האלימות.

למרות זאת, הגיעו גם מפגינים צעירים המשתייכים לפלג "העדה החרדית" שירקו לעבר השוטרים ואף דחפו חלק מהם. מוקדם יותר היום, עצרה משטרת ירושלים מפגין חרדי בחשד שגרם נזק למפעל אינטל במהלך הפגנות שנערכו במקום לפני כשבוע.