כלל ביטוח הרוויחה 117 מיליון שקל בזכות רווחי ההשקעות והמימון

הרווח הכולל של החברה, המשקלל גם רווחים שנזקפו לקרן הון, הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-800 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד כולל של כ-772 מיליון שקל שרשמה החברה בכל 2008 ונזקף לבעלי המניות

קבוצת כלל ביטוח נהנתה ברבעון השלישי של השנה מהגאות בשוקי ההון, שהעבירה אותה לרווח נקי של 117 מיליון שקל (חלק בעלי המניות) לעומת הפסד של כ-193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה מקבוצת אי.די.בי רווח נקי של 328 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-191 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח הכולל של החברה, המשקלל גם רווחים שנזקפו לקרן הון, הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-800 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד כולל של כ-772 מיליון שקל שרשמה החברה בכל 2008 ונזקף לבעלי המניות.

מנכ"ל כלל ביטוח, שי טלמון, מציין כי "נראה שהמשק העולמי נמצא בתהליך של התאוששות, אף כי מוקדם להעריך מתי תחזור היציבות לשווקים. בנקים ברחבי העולם עדיין קורסים, שיעורי האבטלה עדיין גבוהים, מדינות עדיין נדרשות לתוכניות סיוע ובנקים מרכזיים בעולם ממשיכים במדיניות מרחיבה".

אפרופו הרווחים שהניב שוק ההון לחברה, כלל ביטוח מציינת כי היא נדרשת, על פי הוראות האוצר, להגדיל את ההון הנדרש ב-1.2 מיליארד שקל עד סוף 2011, אך כבר עתה יש לה עודפים בגובה של כ-60% , כך שהיא "מסודרת" עד סוף 2010.

תחום החיסכון ארוך הטווח הניב לחברה רווח לפני מס של כ-340 מיליון שקל, וזאת לעומת הפסד של כ-84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הרווח בחיסכון לטווח ארוך הגיע מתחום ביטוח החיים: הפרמיות בביטוח חיים צמחו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה בכ-2% והסתכמו בכ-3.16 מיליארד שקל.

במקביל, על רקע ההאטה בפעילות הכלכלית, חל גידול קל בפדיונות בפוליסות ביטוחי החיים לשיעור שנתי של 3.1% מהעתודה הממוצעת לעומת 2.9% אשתקד. בהוצאות הרכישה וההנהלה חל קיטון השנה, כשה"בור" של החברה המשיך להצטמק והסתכם בסוף אוקטובר בכ-97 מיליון שקל בלבד (כך שהחברה עשויה לחזור לגבות דמי ניהול משתנים בפוליסות המשתתפות ברווחים עוד השנה). בשורה התחתונה עסקי ביטוח החיים הניבו לחברה רווח של כ-247 מיליון שקל מתחילת השנה.

כלל פיננסים ממשיכה להכביד

הרווח בפעילות הגמל קטן בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה ב-21% לסך של כ-58 מיליון שקל בעוד שתחום הפנסיה הניב לקבוצה רווח של כ-35 מיליון שקל לפני מס - גידול של כ-45% לעומת התקופה המקבילה.

בינואר-ספטמבר 2009 רשמה החברה גידול של כ-3% בפרמיות בביטוח כללי בישראל. זאת על רקע קיטון בפרמיות בביטוחי הרכב (החברה מציגה רווחיות סמלית ובעייתית ברכב רכוש) וגידול בביטוחי רכוש אחר וחבויות. במקביל, נרשם קיטון קל בפרמיות שרשמה החברה בביטוח כללי באירופה, כשבארה"ב חלה עליה שקיזזה זאת. כך, בשקלול החברות שבבעלות כלל בעולם, היקף הפרמיות נותר ללא שינוי ובהיקף של כ-3.1 מיליארד שקל.

בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח של כ-197 מיליון שקל מביטוח כללי, לאחר הפסד של כ-22 מיליון שקל בגין מכירת פעילותה ברומניה. זאת לעומת רווח של כ-60 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (רובו ככולו מהפעילות בחו"ל).

מגזר ביטוחי הבריאות, באמצעות כלל בריאות, הניב לחברה רווח של כ-93 מיליון שקל, בהשוואה לכ-34 מיליון שקל בתקופה המקבילה, וזאת בצל גידול של כ-42%, שרובו נרשם בתחום הסיעודי בגין המכרז של מכבי. עוד נציין שכלל פיננסים המשיכה להכביד מאוד על תוצאות כלל ביטוח והניבה לה הפסד של 91 מיליון שקל מתחילת השנה. מנגד, כך מציינים בכלל, פעילות המימון והאשראי של הקבוצה מציגה רווחיות.

22