מניית אנגל מזרח אירופה מקבוצת לגנא של אזורים צנחה ב-18%

חברת הנדל"ן מרכזת את פעילות הנדל"ן במזרח אירופה של אזורים והיא נקלעה למשבר תזרימי קשה שבעקבותיו מרבית הפרוייקטים שלה בהקפאה ■ הדירקטורים הוסיפו הערת "עסק חי" להודעה

בעוד מחזיקי האג"ח בקבוצת אנגל מנסים להשתלט על המו"מ למכירת השליטה בחברות בקבוצה, המצב הכלכלי ממשיך להחמיר. קבוצת לגנא הולדינגס, חברה בת (74%) של אזורים ממשיכה לדמם - מניית אנגל מזרח אירופה שמניותיה נסחרות בבורסת ה-AIM בלונדון (סימול EEE) צנחה ביום שישי ב-18% לאחר שדווחה על מצבה הקשה והערת "עסק חי" שצירפו הדירקטורים להודעת חברה.

חברת הנדל"ן מרכזת את פעילות הנדל"ן במזרח אירופה של אזורים והיא נקלעה למשבר תזרימי קשה שבעקבותיו מרבית הפרוייקטים שלה בהקפאה. לגנא, העומדת בראש פירמידת חובות הענק ומתחתיה שלוש חברות: אנגל משאבים, אנגל אירופה ואנגל מזרח-אירופה. סך החוב של הקבוצה בכל סדרות האג"ח עומד על 750 מיליון שקל.

אנגל מזרח אירופה דווחה על המשך ההדרדרות במצבה וכן במצב חברת האם - קבוצת לגנא כתוצאה משתי הסיבות האילו: הראשונה עיכוב במכירת דירות, במיוחד בפרויקט Vokovice שבצ'כיה. השנייה עיכוב בפרוייקטים נוספים, במיוחד Marina Dorcol שבסרביה, Wilanow שבפולין ו- Panoramaשבבולגריה.

כפי שדווח בחודש שעבר חברת אנגל משאבים ופיתוח העניקה לאנגל מזרח אירופה הלוואת גישור של 200 אלף אירו בכדי שתוכל לשרוד את הקופה הקרובה מבלי לאבד נכסים לבנקים. פרויקטWilanow שבוורשה שועבד לצורך הבטחת החזר החוב והוא רשום בספרי החברה במחיר של 5.7 מיליון אירו.

החברות הנסחרות בבורסה באנגליה אינן מחויבות לדווח מדי רבעון אלא פעמיים בשנה.