רפורמה בתעריפי הרישוי: טופס לחידוש רישיון נהיגה ללא תשלום

שר התחבורה ציין כי במטרה לקצר את התורים בכל משרדי הרישוי בארץ, הוחלט לעודד את האזרחים להנפיק אגרות רישוי באמצעות מרכז השירות הארצי והמענה האוטומטי של משרד התחבורה

משרד התחבורה הודיע היום (א') על רפורמה בתעריפי הרישוי, שבמסגרתה יבוטלו האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רישיון הנהיגה לכלל הנהגים. הרפורמה, שאושרה על ידי ועדת האגרות הבינמשרדית, תוזיל משמעותית, עד כדי מחצית, את עלות הנפקת הרישיונות למי שיעדיף להשתמש בשירותי הטלפון והאינטרנט של משרד התחבורה, במקום להגיע למשרד הרישוי.

שר התחבורה ציין כי במטרה לקצר את התורים בכל משרדי הרישוי בארץ, הוחלט לעודד את האזרחים להנפיק אגרות רישוי באמצעות מרכז השירות הארצי והמענה האוטומטי של משרד התחבורה וכן באתר האינטרנט של המשרד .

במסגרת הרפורמה, מי שינפיק כפל רישיון נהיגה או רכב באמצעות השירותים המקוונים או המוקד הטלפוני של משרד התחבורה ישלם 27 שקלים בלבד, במקום 52 שקלים למי שיעדיף לעשות זאת במשרד הרישוי. מי שיבקש להזמין טופס לחידוש רישיון נהיגה או רכב יוכל לבצע זאת ללא כל תשלום באמצעות הטלפון או האינטרנט ואילו מי שיעדיף להזמין את הטופס במשרד הרישוי ידרש לשלם 25 שקלים.

בנוסף, יבוטלו האגרות המשולמות כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה; מדובר באגרה עבור הנפקת רישיון לנהגים חדשים העומדת כיום על 27 שקלים והאגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון נהיגה העומדת כיום על 20 שקלים. השינוי עתיד להיטיב במיוחד עם נהגי רכב מקצועיים ונהגי רכב ציבורי מגיל 50, ונהגים בני 65 ומעלה הנדרשים לחדש את רישיונם אחת לשנתיים.