נתניהו, פרס, השרים והח"כים יקבלו תוספת שכר כפולה של 7%

נזכיר כי בשנה שעברה ויתרו כל נושאי המשרה הבכירים בשירות הציבורי על תוספת שכר שמגיעה להם על פי חוק כאות הזדהות עם המגזר הפרטי, אשר ספג את השלכות המיתון, לרבות פיטורים והפחתות שכר רוחביות

ראש הממשלה, השרים והח"כים, יחד עם נשיא המדינה, מבקר המדינה ונגיד בנק ישראל יקבלו בינואר הקרוב תוספת שכר קבועה - עבור שנת 2008 וגם 2009. נזכיר כי בשנה שעברה ויתרו כל נושאי המשרה הבכירים בשירות הציבורי על תוספת שכר שמגיעה להם על פי חוק כאות הזדהות עם המגזר הפרטי, אשר ספג את השלכות המיתון, לרבות פיטורים והפחתות שכר רוחביות.

אלא שמתברר כי היה מדובר בהקפאה בלבד ולא בוויתור, שכן, בינואר הקרוב הם יקבלו את התוספות בגין 2008, עליה היו אמורים לוותר, וגם בגין שנת 2009. נזכיר כי שכרם של רה''מ, השרים, מבקר המדינה ונגיד בנק ישראל צמוד למדד המחירים לצרכן אשר עלה ב-2008 ב-3.8% וב-2009 צפויה האינפלציה להגיע לכ-3%, כך שביחד מדובר על תוספת בשיעור של כ-7%.

נשיא המדינה, שמעון פרס, השופטים והח"כים ייאלצו להסתפק בתוספת שכר של 5.5% בלבד, שכן שכרם צמוד לשכר הממוצע במשק, אשר עלה ב-2008 ב-3.3% וב-2009 צפוי להגיע לכ-2%. מדובר בעדכונים שנעשים בצורה אוטומטית כפי שנקבעו בחוק ולפיכך כל עוד עדכונים אלו לא נעצרים, הם מתבצעים מעצמם.

הפיטורים נמשכים

בנוסף, ישנם בכירים אחרים במגזר הציבורי, לרבות גמלאים, מנכ"לים וסמנכ"לים במשרדים הממשלתיים, אשר שכרם צמוד לבעלי המשרות הבכירות. על אף שהמיתון במשק הישראלי תם, הפיטורים נמשכים והמשק לא צפוי לצמוח בשנת 2009, הנחשבת עדיין לשנת משבר כלכלי.

רק לפני יומיים אמר נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אשר צפוי לקבל אף הוא תוספת שכר נאה, כי מצב המשק "טוב אך לא מרשים. האבטלה ברמה גבוהה - 8% - והצמיחה צריכה להמשיך כי הקצב עדיין לא מספיק ולא עושה מספיק רושם על שיעור האבטלה. הצמיחה במשק תגיע ל-0% ב-2009 וב-2010 צפויה צמיחה של 2.5% שזה שיעור טוב אך לא מצוין".

יו''ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר ל"גלובס" כי "הקלדניות ואנשי קופת חולים ואלפי עובדים מפגינים ברחובות על מטה לחמם. יש אי ודאות מוחלטת לגבי שיפור המצב בתעסוקה ולכן צריך לבחון היטב את האפשרות להקפיא שוב את העלאת שכר הבכירים במגזר הציבורי".