חברת הביטוח מגדל במגעים לרכוש חלק מביטוח חקלאי

דורון סט, היו"ר הנכנס של ביטוח חקלאי: "אנו בוחנים הכנסת משקיע אסטרטגי"

קבוצת הביטוח מגדל , בניהולו של יונל כהן, במגעים לרכוש את ביטוח חקלאי, בניהול אייל לויטה ובראשות היו"ר דורון סט, או רכישת חלק ממניותיה במקביל לשותפויות בחלק מפעילויות הביטוח שלה. כך על פי הערכות בשוק.

במגדל סירבו להתייחס לנושא. דורון סט, היו"ר הנכנס של ביטוח חקלאי, מסר בתגובה כי "כבעלים של ביטוח חקלאי אנו נוקטים מספר פעולות על מנת להתאים את החברה ולחזק אותה בהתאם לדרישות ההון ולדרישות הרגולטוריות של משרד האוצר והמפקח על הביטוח, כמו גם להתפתחות שוק הביטוח לטובת הבעלים - הקיבוצים. כחלק מהפעולות הללו אנו בוחנים הכנסת משקיע אסטרטגי".

בחודש שעבר נודע על מינויו של דורון סט ליו"ר ביטוח חקלאי במקומו של עמוס אפשטיין, וזאת במקביל למהלך שמובילים בעלי מניות ביטוח חקלאי לשינוי מבנה הבעלות באגודה השיתופית, כך שמ-279 קיבוצים המחזיקים במניותיה, יהיו לה רק 6 בעלי שליטה. כל זאת כאמצעי לפישוט מבנה השליטה בביטוח חקלאי במטרה להכניס אליה שותף אסטרטגי או למכור אותה.

אגודה שיתופית

ביטוח חקלאי אינה חברה בע"מ אלא אגודה שיתופית מרכזית לביטוח של התנועה הקיבוצית והיא פעילה בתחום הביטוח הכללי, בעיקר במגזר הקיבוצי אך בשנים האחרונות גם במגזר הפרטי "הרגיל". האגודה הוקמה באפריל 1937, ובבעלותה סוכנות ביטוח שמרכזת את עיקר פעילותה מול הקיבוצים. מכיוון שאין מדובר בחברה בע"מ, רכישת מניותיה בעייתית הגם ששינוי הבעלות שנעשה בה לה לאחרונה אכן פישט סוגיה זו.

לא מדובר במאמץ ראשון של ביטוח חקלאי לשנות את מבנה השליטה באמצעות הכנסת שותף, ובמטרה להביא לצמיחת פעילותה. לפני כשנתיים קיימה ביטוח חקלאי מגעים עם דודי ויסמן וקבוצת אלון, שלא הבשילו לכדי עסקה.

ביטוח חקלאי פעילה מול השוק כולו ולא רק מול המגזר הקיבוצי ורכשה 33% מחברת ביטוח האשראי ב.ס.ס.ח (בשיתוף קבוצת הראל והיולר הרמס הצרפתית) ו-50% מבית ההשקעות גורן אלומות. בבעלותה גם שותפות בקרן הפנסיה עתודות הוותיקה.