קבוצת דלק מכרה עוד 2.15% מדלק אנרגיה בתמורה ל-94 מ' ש'

החברה תרשום רווח של כ-90 מ' ש' ברבעון הרביעי ■ הצעת רכש החליפין של דלק אנרגיה לאבנר זכתה להיענות חלקית, אך בעקבות המכירה הנוספת יחזיק הציבור ב-20.27% והיא צפויה להצטרף למדד ת"א 100

קבוצת דלק דיווחה היום כי מכרה 2.15% ממניות החברה הבת דלק אנרגיה לצדדים שלישיים שונים בתמורה כוללת של כ-94 מיליון שקל, וזאת לשם עמידה בשיעור החזקות הציבור של מניית דלק אנרגיה, הנדרש לצורך סיווגה במדד ת"א 100. בעקבות המכירה יגיעו החזקות הציבור בחברה ל-20.27%. רווח ההון הצפוי לחברה בגין המכירה האמורה מסתכם בכ-90 מיליון שקל (לפני מס) והוא ייזקף לדו"ח רווח והפסד ברבעון הרביעי.

זאת, לאחר שהצעת דלק אנרגיה למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר לא נענתה במלואה, והסתכמה ב-76% שנענו להצעת רכש החליפין. כזכור, בתחילת חודש נובמבר הציעה דלק אנרגיה להנפיק מניות חדשות שיהוו 9% מהון המניות של החברה למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר, כך שאחזקות הציבור בדלק אנרגיה יעלו מעל ל-20%, והמניה תוכל להיכלל במדד ת"א 100. ייתכן כי בדלק אנרגיה קיבלו אינדיקציות ששיעור ההיענות להצעה אינו גבוה, ולכן שיפרו את יחס ההחלפה בשבוע שעבר בדרך של שינוי יחס ההחלפה.

בהתאם לתוצאות ההצעה, תנפיק דלק אנרגיה למחזיקי יחידות ההשתתפות של אבנר שנענו להצעה, מניות בהיקף של 6.86% מהון המניות של החברה, כך ששיעור אחזקות הציבור יעלה מ-11.03% ל-18.12%. לאור תוצאות ההצעה, מכרה קבוצת דלק חלק קטן מאחזקתה על-מנת להכניס את דלק אנרגיה למדד ת"א 100

העלאת אחזקות הציבור של דלק אנרגיה בדרך של הצעת רכש חליפין למחזיקי היחידות של אבנר נועדה להעלות את אחוז אחזקות הציבור, וזאת מבלי שדלק אנרגיה תרד בשיעור אחזקתה במאגרי הגז ים-תטיס ותמר.

ובינתיים בדור אלון...

דור אלון שבשליטת דודי וייסמן ממשיכה במהלך עליו דיווחה לאחרונה, לפיצול פעילות חיפושי הגז, מפעילות הדלקים ותחנות הנוחות שלה. בכוונת דור אלון, שמחזיקה בזכויות ל-4% מקידוח תמר דרך האחזקה בדור גז, ליצור שותפות חיפושים פטורה ממס, אליה תעביר זכויות בשיעור של 95% בדור חיפושי גז, בה נמצאת האחזקה בקידוח תמר.

דירקטוריון החברה אישר אתמול את מהלך הפיצול, והחברה הגישה היום לרשות ני"ע טיוטת תשקיף של החברה החדשה, במסגרתו ירשמו למסחר ניירות הערך החדשים שיחולקו לבעלי המניות של דור אלון. מהלך הפיצול נועד לאפשר לגייס בצורה ישירה הון הדרוש לפיתוח תגליות הגז בדלית ותמר, כשבתשקיף שהוגש לרשות ניירות ישנה אופציה להנפקה של ניירות ערך חדשים של השותפות.