אירופה ננעלה בירידות שערים; הדאקס הגרמני ירד ב-0.6%

מדד IFO של אמון העסקים בגרמניה עלה ל-93.9 נקודות בנובמבר מ-92 נקודות באוקטובר - יותר מתחזיות השוק לתוצאה של 92.5 נקודות ■ הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את שיעור הריבית לשפל של 9%

מדדי אירופה ננעלו הערב (ג') בירידות שערים, זאת למרות סקר IFO של אמון העסקים בגרמניה שעלה לרמה הגבוהה ביותר מזה 15 חודשים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "הירידה בצריכה הפרטית מטילה ספק ביציבותה של ההתאוששות הכלכלית לאחר שיפוגו השפעותיהן של תוכניות התמריצים חסרות התקדים של הממשלות באירופה ובעולם כולו. התחזקותו של האירו מטילה גם היא בספק את המשך התרחבות התמ"ג שכן הסחורות מתוצרת אירופה הופכות ליקרות יותר ותחרותיות פחות בשווקים העולמיים הבעייתיים ממילא".

המדדים המובילים באסיה סיימו את היום המסחר בירידות שערים, כאשר מדד ניקיי של טוקיו ננעל בירידות כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, לאור הערכות כי הבנקים היפניים יימכרו מניות רבות על מנת לגייס הון. מדד שנחאי המשולב ננעל בירידה של 3.4% - הירידה היומית החדה ביותר מזה שלושה חודשים.

מדד MSCI אסיה פסיפיק איבד 0.6% ל-116.98 נקודות. מניות במדד MSCI אסיה נסחרות במכפיל של 1.5, רמה הקרובה לשיאים של ספטמבר 2008. ראלי גלובלי הזניק אמש (ב') את מדד MSCI העולמי לרמה הגבוהה ביותר מזה שבועיים.

המשקיעים בטוקיו ברחו מאפיקי השקעה מסוכנים לאחר ששר האוצר היפני, הירושיאה פוג'יי, אמר כי המדיניות המוניטרית הינה המפתח העיקרים למאבק בדיפלציה (ירידת מחירים, ההיפך מאינפלציה), כאשר הוא רומז על כך שהבנק המרכזי של יפן (BOJ) צריך לעשות יותר על מנת לבלום את ירידת המחירים.

אמון העסקים בגרמניה עלה יותר מהצפוי בנובמבר

מדד IFO של אמון העסקים בגרמניה עלה ל-93.9 נקודות בנובמבר מ-92 נקודות באוקטובר - יותר מתחזיות השוק לתוצאה של 92.5 נקודות

הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את שיעור הריבית לשפל של 9%.

התיקון הסופי של נתוני התמ"ג לרבעון השלישי בגרמניה צפוי לאשר כי הכלכלה הגדולה בגוש האירו התרחבה ב-0.7% בשלושת החודשים עד ספטמבר. בחינה מדוקדקת של הדוח מגלה עם זאת כי המרכיב החשוב כל כך של הצריכה הפרטית צפוי להתכווץ דווקא ב-0.4%, הירידה הראשונה בצריכה הפרטית מאז הרבעון הרביעי של 2008.

לוידס TSB מתכננן לגייס 22.3 מיליון דולר

לוידס TSB , בנק המשכנתאות הגדול ביותר בבריטניה, מתכננן לגייס 13.5 מיליארד ליש"ט (22.3 מיליארד דולר) בהנפקת מניות בדיסקאונט של 59.5%. הבנק ימכור את המניות ב-37 פני למניה ויציע 1.34 מניות חדשות תמורת כל מניה קיימת.

מניות הבנקים סומיטומו מיטסואי ומיצובישי UFJ איבדו גובה לאחר שסוכנות דירוג האשראי S&P הודיעה כי מדובר בבנקים עם ההון העצמי הנמוך ביותר מבין הבנקים היפניים.

מניות חברות הכרייה ניוקרסט מיינינג , ריו טינטו ו-BHP ביליטון BHP ביליטון ריכזו עניין לאור ההתייקרות הנמשכת במחיר הזהב .

בנק אוף צ'יינה , הבנק הגדול ביותר בסין לפי שווי שוק, הודיע כי הוא בודק "אפשרויות רבות" להגדלת ההון העצמי לאחר שהיה לבנק הסיני שהעניק הכי הרבה הלוואות חדשות במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2009.