מחיר אונקית זהב עלה ל-1,164.8 דולר

מחיר הזהב זינק היום לרמה הגבוהה ביותר אי פעם שנסחר במהלך היום ברמה של 1,171 דולר לאונקיה, בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק טיפס מחירה של המתכת היקרה ב-18 דולר ונקבע ב-1.164.8 דולר לאונקיה זאת לאור נסיגתו הנמשכת של הדולר והתגברות החששות מפני אינפלציה בארה"ב.

ההערכות כי נשיא ה'פד', בן ברננקי, יותיר את הריבית על רמת שפל של בין 0% ל-0.25% במשך שנה ואף יותר, מכבידות על שערו של הדולר שממשיך להיחלש אל מול המטבעות המובילים בעולם. המגמה הזאת מפנה את המשקיעים לעבר הזהב - הנחשב למקלט מפני אינפלציה.

בנוסף לכך, הביקוש הגובר לזהב בשווקים המתעוררים תורם גם הוא לעלייה החדה במחיר הזהב. ממשלות המדינות המתפתחות מחפשות דרכים לגוות את יתרות המט"ח שלהן, כשהן מצמצמות את אחזקותיהן הדולריות ועוברות להשקעות בזהב.

"האווירה מתוחה מאד והזהב נראה אטרקטיבי ביותר", אמר סטפן גרבר, אנליסט בקרדיט סוויס. אנליסטים חוזים כי מחיר הזהב ימשיך לעלות; "נראה כי נחצה את רף 1,200 הדולר לאונקיה מוקדם מהצפוי", אמר אפשין נבאווי, אנליסט המתמחה בהשקעות בזהב ב-MKS פייננס.

הנפט נסחר היום בתנודתיות אך את המסחר סיימו החוזים העתידיים בעלייה מינורית ונקבעו ב-77.52 דולר לחבית. המדד על הדולר כנגד סל המטבעות מאבד הערב 0.7%.