טורקיה תתחייב היום לתמוך בהצטרפות ישראל ל-OECD

"סיוע מטורקיה, כחברה ותיקה בארגון, הוא סיוע חשוב ביותר בימים אלו, ומוכיח את ידידות האמת שיש בין 2 המדינות", אמר שר התמ"ת, בן אליעזר ■ דיוני הוועדה המוצלחים יכולים לשדרג משמעותית את יחסי הסחר בין ישראל וטורקיה

טורקיה צפויה להודיע בעוד כמה שעות על תמיכה בהצטרפות ישראל ל-oecd. שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, ושר ההגנה של טורקיה, ואזדי גונול צפויים לחתום אחר הצהריים על פרוטוקול כלכלי משותף לישראל-טורקיה, עם סיום דיוני הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות שנערכו היום באנקרה. על פי המסמך שנחתם, מתחייבת טורקיה לתמוך בהצטרפות ישראל כחברה בארגון לקראת הדיונים הסופיים בעניין וההצבעה לקראת סוף המחצית הראשונה של 2010.

"סיוע מטורקיה, כחברה ותיקה בארגון, הוא סיוע חשוב ביותר בימים אלו, ומוכיח את ידידות האמת שיש בין 2 המדינות", אמר בן אליעזר לקראת החתימה. הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטורקיה, דורון אברהמי הוסיף כי "יחסי טורקיה ישראל עולים מדרגה מבחינה כלכלית וביקור זה יסייע לנו לממש חלק מהפוטנציאל העצום שקיים יציאתן של שתי המדינות מהמשבר הכלכלי יסייעו גם הן להגדלת הסחר בעת הקרובה".

במסגרת דיוני הוועדה, שהסתיימו היום, נידונו גם בנושאים כמו שיפור יכולות ההשקעה ההדדית, סיוע בנושאי בנקאות ופיננסים, דרכים להגברת השת"פ בנושא מחקר ופיתוח, דרכים לעידוד שיתוף הפעולה בחקלאות, תיירות ועוד.

בפרוטוקול שייחתם בתום הדיונים מופיעה גם התחייבות לשיתוף פעולה של שני הצדדים בנושא של עסקים קטנים ובינוניים, והתחייבות לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח. נושא מרכזי בסיכומים הוא תחום הרפואה, בו לדעת הצדדים ישנו כר פורה מאוד לשיתופי פעולה.

בתום הדיונים אמר בן אליעזר כי דיוני הוועדה המוצלחים יכולים לשדרג משמעותית את יחסי הסחר בין ישראל וטורקיה. "מדובר בשתי כלכלות דומות, של מדינות קרובות ובעלות אתגרים מסחריים דומים. עלינו לנצל את הקרבה הפיזית והמנטאלית בכדי ליצור שיתופי פעולה מעניינים שיסייעו להביא תעסוקה לשני הצדדים. חברות משני הצדדים שישכילו לנצל את הפוטנציאל הגלום ביחסי המדינות, דרך ההתחייבויות כפי שסוכמו היום ובעבר, יוכלו להרוויח ולהצליח", אמר שר התמ"ת.