ב-2 בדצמבר תקיים השופטת אלשיך את הדיון המכריע באפריקה

שופטת בית המשפט המחוזי כינסה דיון בסוגיית הסדר החוב של אפריקה ישראל ליום רביעי הבא ■ הדיון יכריע האם מחזיקי אג"ח ט' יוכלו לטרפד את הסדר החוב ■ לב לבייב זומן לדיון, וכך גם האחים אנצ'ל

רגע האמת באפריקה ישראל מתקרב: שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, החליטה לזמן דיון ביום רביעי הבא, 12 בדצמבר, בשעה 8:30, בעניין הסדר החוב באפריקה ישראל - כך נודע ל"גלובס". דיון זה יהיה מכריע באשר להמשך הדרך בסאגת הסדר החוב באפריקה.

לדיון הוזמנו לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, וכונס הנכסים הרשמי, עו"ד שלמה שחר. גם האחים צחי ואיתי אנצ'ל הוזמנו לדיון.

אלשיך תצטרך לקבל החלטה חשובה שתקבע את המשך דרכו של ההסדר באפריקה: האם החברה חדלת פירעון או לא. אם תקבע אלשיך כי החברה חדלת פירעון - תכונס אסיפת מחזיקי אג"ח אחת בה צפוי ההסדר לעבור ברוב גדול.

נזכיר כי מחזיקי אג"ח ט' הם אלה שמערימים קשיים על אישור מתווה ההסדר, אולם הם מהווים רק 7% מכלל מחזיקי החוב. לכן, אם תכונס אסיפה אחת של כל סדרות האג"ח לאישור ההסדר - הוא צפוי כאמור לעבור ברוב גדול.

התפתחות דרמטית תתרחש במקרה שאלשיך תחליט כי אפריקה אינה חדלת פירעון. במקרה כזה לא תהיה אסיפת מחזיקי אג"ח אחת אלא שתי אסיפות - אחת למחזיקי אג"ח ט' ואסיפה נוספת לשאר 12 סדרות האג"ח.

תרחיש כזה יעניק למחזיקי אג"ח ט' כוח רב יותר, שכן באסיפה הנפרדת לסדרה ט' לא יאושר ההסדר, ואז אפריקה תיאלץ להציע להם הסדר טוב יותר משהציעה לנציגות מחזיקי האג"ח.

במקרה שאלשיך תחליט כי אפריקה אינה חדלת פירעון ומחזיקי אג"ח ט' יזכו לקיים אסיפה נפרדת - הם יהפכו למעשה לנושה מסוג אחר, ולבייב יתמודד לא רק עם המוסדיים והבנקים, אלא גם עם מחזיקי אג"ח ט'.

סדרה ט' היתה סדרת האג"ח הקצרה ביותר כאשר אפריקה הודיעה על כוונתה ללכת להסדר חוב ב-30 באוגוסט. מחזיקי אג"ח ט' היו אמורים לקבל תשלום בסך של 550 מיליון שקל ב-10 בנובמבר, אולם אפריקה העבירה להם רק את תשלום הריבית, ללא הקרן, בטענה של העדפת נושים.