יעקב אלינב - המועמד המוביל ליו"ר דפי זהב

טרם סוכמו התנאים הכספיים של העסקת אלינב, שעתיד להיות יו"ר פעיל בחברת המדריכים המודפסים והאינטרנט המנוהלת על-ידי ניר למפרט ■ לאחרונה עברה דפי זהב לבעלות מחזיקי האג"ח שלה, לאחר שנקלעה לקשיים

יעקב אלינב הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר דפי זהב מטעמם של בעלי האג"ח. עוד נודע ל"גלובס", כי טרם סוכמו התנאים הכספיים של העסקת אלינב, שעתיד להיות יו"ר פעיל בחברת המדריכים המודפסים והאינטרנט, המנוהלת על-ידי ניר למפרט. ההערכות הן כי שכרו החודשי יעמוד על כמה עשרות אלפי שקלים, והוא ייהנה גם מאפסייד עתידי בהתאם להבראת החברה או בעת מכירתה לצד שלישי.

על תפקיד היו"ר התמודדו גם רם בלינקוב, לשעבר הממונה על התקציבים באוצר, ומאיר שני, המשמש כמנכ"ל גרינסטון מקבוצת שרם-פודים. היו"ר היוצא הוא איתן אוליאל.

אלינב, 65, שימש כיו"ר בית ההשקעות דש. בעבר הרחוק יותר היה המשנה למנכ"ל בנק הפועלים, ומילא שורה של תפקידים בבנק, ביניהם הממונה על האשראי בחטיבה העסקית. שמו של אלינב - המכהן כיום כדירקטור במספר חברות, ובהן דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה, וצינורות המזרח-התיכון של קבוצת גאון - הוזכר לאחרונה בהקשר של קרנות המנוף שיזם משרד האוצר. אלינב הקים קרן מנוף יחד עם אודי הילמן וקותי גביש, אך קבוצתם איחרה להגיש את הצעתה לאוצר ולכן נפסלה.

לאחרונה עברה דפי זהב לבעלות מחזיקי האג"ח שלה, לאחר שנקלעה לקשיים. המניות מוחזקות כעת בנאמנות אצל עורכי הדין של בעלי האג"ח, והן צפויות לעבור לידי בעלי האג"ח בקרוב. לאחר העברתן מנורה מבטחים תהיה בעלת המניות הגדולה, עם כ-20% מהמניות, פסגות יחזיק ב-11% מהמניות וכלל ביטוח ב-10%. בעלי מניות נוספים הם דש (7%), אלטשולר שחם (6%), אקסלנס (6%) ובנק לאומי (6%). שאר המניות יוחזקו על ידי מספר גופים בעלי אחזקות הקטנות מ-5%, ביניהם חברת הביטוח אליהו, קופות הגמל של הדס מרכנתיל והתעשייה האווירית.