המשטרה: להעמיד לדין את ראש עיריית קריית-אתא בגין עבירות שוחד

עפ"י החשד, יעקב פרץ פעל להעסקה פיקטיבית של חבר מועצה בחברת "המשקם" ממניעים פוליטיים ■ במקביל, המשטרה ממליצה לגנוז תיק חקירה נוסף נגד פרץ מחוסר ראיות ■ תיקי החקירה הועברו לפרקליטות

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית קריית-אתא, יעקב פרץ, בגין עבירות של שוחד ומירמה. במקביל, היא ממליצה לגנוז תיק חקירה נוסף נגדו, מחוסר ראיות. תיקי החקירה הועברו להכרעת הפרקליטות.

במסגרת הפרשה הראשונה נחקרו באזהרה ראש העיר פרץ, ששימש גם כיו"ר דירקטוריון חברת "המשקם", ויואב בן-צור ששימש מנכ"ל החברה. על-פי החשד, פרץ פעל להעסקה פיקטיבית של חבר מועצה בחברה ממניעים פוליטיים.

צוות החקירה של השלוחה הצפונית ביאח"ה, בראשות סנ"צ רוברט גולדשטיין, סבור כי נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמיד את פרץ ובן-צור לדין בעבירות של שוחד, תיווך בשוחד, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

הפרשה השנייה עסקה בחשדות לעשיית שימוש פסול בעובדי העירייה ובנכסיה לטובת קמפיין הבחירות של פרץ לראשות העיר ב-2008. במסגרת פרשה זו נחקרו פרץ ועובדי עירייה רבים. המשטרה סבורה שלא נמצאה תשתית ראייתית מספקת להעמדתו לדין של פרץ, אולם נגד 10 עובדי עירייה נמצאה תשתית להעמדתם לדין בגין ביצוע עבירה של תעמולת בחירות אסורה ע"י עובד מדינה, לפי חוק הרשויות המקומיות (תעמולת בחירות).