בנק אגוד הוריד ההמלצה על מכתשים אגן ל"תשואת שוק"

אגוד העלה במעט את מחיר היעד למניית מכתשים אגן ל-21 שקל למניה לעומת 20.5 שקל ■ האנליסטים רואים כי הדו"חות אישרו את הידוע: "מכתשים אגן נמצאת בתחתית השפל" וכי רמת הסיכון בהשקעה במניה עדיין גבוהה בטווח הקצר

כשבועיים לאחר פרסום הדו"חות, ושבוע לאחר ההודעה על החוזה המשמעותי עם סינג'נטה, בבנק אגוד מפרסמים סקירה מעודכנת על מכתשים אגן .

בעקבות ההודעה המעודדת שפרסמה מכתשים אגן על שיתוף פעולה בינה לבין סינג'נטה, האנליסטים של בנק אגוד העלו במעט את מחיר היעד למניית מכתשים אגן ל-21 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם של 20.5 שקל. מחיר היעד מקשף פרמיה של 8.5% למחיר המניה בשוק. ההמלצה ירדה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" בעקבות עליית המחיר האחרונה במניה וצמצום הפער מול מחיר היעד.

לפי ההסכם עם סינג'נטה, מכתשים אגן תשווק את קוטל הפטריות אזוקסיסטרובין, מוצר פופולארי עם מכירות של כמיליארד דולר בשוק, שיכול לשפר את מכירות החברה בתחום קוטלי הפטריות. הנתח של קוטלי הפטריות הוא הנמוך ביותר מבין הקוטלים למיניהם אך גם בעל שולי רווח הגבוהים ביותר, סביב 40%. האנליסטים של אגוד מעריכים כי תוספת המכירות תהיה מהותית רק בהדרגה לאורך כ-5 שנים אך עשויה להיות גם תנודתית, בהיות קוטלי הפטריות אחרונים בשרשרת ההגנה על הצמח ותלויה בתנאי מזג האויר. "אנו סבורים כי מדובר בהסכם חשוב עבור מכתשים, אך אנו מעט שמרנים יותר באשר לפוטנציאל הרווח הגלום בו - מתמחרים אותו קצת נמוך יותר מהערכות של החברה או מאלה שפורסמו בתקשורת", כתבו האנליסטים.

מבין הסיבות שמזכירים האנליסטים לעדכון המחיר, הוא העלאת התחזיות לרבעון הרביעי ותיקון שעורי המס הצפויים עקב התוכנית להורדת מס החברות בהדרגה. להערכתם, אי הוודאות בשוק עדיין יחסית גבוהה וכך גם רמת הסיכון בהשקעה במניה בטווח הקצר.

נציין כי האנליסטים של אגוד רואים כי דו"חות הרבעון השלישי של מכתשים אגן שיקפו את מצבה של מכתשים ושל הסביבה המאקרו כלכלית. להערכתם, החברה נמצאת בתחתית השפל. "עוד לא ברור אם החברה תצמח כבר ברבעון הראשון של 2010, אבל ללא ספק יהיה לרבעון הזה תפקיד חשוב בניקוי סופי של המלאי היקר שהחברה מחזיקה", חוזים האנליסטים.