החוקר הראשי של משרד התחבורה יצחק רז (רזצ'יק) פרסם בשעות הצהריים (ו') את דו"ח הביניים בחקירת תאונת המסוק שהתרסק ביום ג' האחרון מעל חופי נתניה. בדו"ח הביניים כותב רז, כי על-פי הממצאים, נראה שיש לשלול לחלוטין כי הסיבה לתאונה קשורה ל"גורם אנושי" - וכי כיוון החקירה העיקרי כרגע נסוב סביב בעיה טכנית, הקשורה לכשל מבני של להב הרוטור של המסוק.
המסוק בו אירעה התאונה, מדגם רובינזון 440, היה בדרכו מאזור הגליל העליון לכוון שדה דב, שעליו 4 אנשים: הטייסים רן לפיד, יואב טמיר והדר שביט, וחברם, תייר מבריטניה.
רז אמר בצהריים ל"גלובס" כי הכשל המבני יכול לנבוע ממספר סיבות ובהן תקלת יצרן, תקלת הרכבה או בעיית תחזוקה - ובהמשך החקירה ינסה צוות החקירה להתמקד בסוג הכשל.
בינתיים הוחלט במשרד התחבורה לקרקע את 5 המסוקים מדגם זה הנמצאים בפעילות בארץ עד ליום ב' הקרוב בשעות הערב.
בעולם כולו פועלים 8,000 מסוקים מהדגם שהתרסק, ומשרד התחבורה הישראלי אמור לעדכן את רשויות התעופה האזרחית בעולם - במידה ויוחלט כי הסיבה לתאונה עשויה להשפיע גם על יתר כלי הטיס מהדגם הרלוונטי בעולם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.