האם הנסיכות השכנה, אבו דאבי תנצל את המשבר בדובאי לחיזוק מעמדה?

פקיד ממשלתי בכיר: "אבו דאבי תבחר מתי והיכן לסייע" ■ כלכלן בכיר: "דובאי אינה בסכנה לפשיטת רגל כי תזכה לתמיכת אבו דאבי" ■ פקיד בכיר מאבו דאבי: "איננו מתכוונים לקחת על עצמנו את כל חובות דובאי" ■ תספורת אפרו לנסיכה דובאי / פרשנות - רון אייכל

מאז ההכרזה על משבר החוב בדובאי, משקיעים רבים תוהים האם אבו דאבי תעזור לדובאי לשרוד את המשבר ואם כן, באיזה מחיר היא תעשה כך. חלק מהאנליסטים הדגישו כי נסיכות דובאי אינה ניצבת מול איום של פשיטת רגל, אך המחיר שהיא תשלם עבור יציאה מהמשבר הזה הוא וויתור על חלק מהריבונות הכלכלית לטובת אבו דאבי.

למרות שאבו דאבי היא בירת איחוד הנסיכויות הערביות והנסיכות הגדולה ביותר שבה נמצא רוב עושר הנפט. בשנים האחרונות, אבו דאבי ישבה על הספסל כאשר דובאי לקחה פיקוד על בניית פרויקטים מרהיבים בתחום הנדל"ן, בהיותה בירת התיירות ובירת הפיננסים של המדינה. גודל האוכלוסייה בדובאי קפץ ל-1.5 מיליון אנשים, כאשר אנשי מקצוע מרחבי העולם השיגו בה עבודות מכובדות, במדינה המשווקת כאזור ליברלי תחת שמש המפרץ.

"בהיות דובאי נסיכות, היא אינה נמצאת בסכנה לפשיטת רגל, משום שהיא זוכה בתמיכה של אבו דאבי", אמר פסקל דובו, כלכלן בכיר בבנק BNP פאריבה. "למרות זאת קיימת תחרות בין האמירויות השונות, לכן אבו דאבי עלולה למצוא במשבר זה הזדמנות להחזיר לעצמה את השליטה על איחוד האמירויות הערביות", הוסיף.

פקיד ממשל בכיר מאבו דאבי שסירב להזדהות אמר היום (שבת) לסוכנות רויטרס כי אבו דאבי "תבחר" מתי, כיצד והיכן לסייע לשכנתה בחובות, דובאי.

"נבחן את המחויבויות של דובאי וניגש לכל מקרה בנפרד", אמר. "חשוב להדגיש כי אבו דאבי אינה מתכוונת לקחת על עצמה את כל החובות שלהם", הוסיף הפקיד.