מנכ"ל פימקו: "המשבר בדובאי יוביל לתיקון בנכסים המסוכנים"

מוחמד אל אריאן: "כאשר משקיעים רבים הכירו בהתרחבות הפער בין השווקים הפיננסים למציאות הכלכלית, מעטים הביעו נכונות להקטנת שיעור החשיפה" ■ הוא ציין כי פימקו מכרה מוצרים פיננסים הקשורים לאשראי ולמרווחי סיכון

החשש העולה מפני חדלות פירעון של דובאי עשויים לעודד תיקון שהיה צריך להתרחש כבר מזמן בשוקי המניות ובנכסים בסיכון גבוה, כך טוען מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל המשותף של קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו (PIMCO) בראיון ל"רויטרס".

"המשבר בדובאי יוביל לתיקון שאיחר להגיע בנכסים המסוכנים, שנתמכו עוד קודם לכן על ידי נזילות יותר מאשר על יסודות כלכליים", אמר אל ריאן. "כאשר משקיעים רבים הכירו בהתרחבות הפער בין השווקים הפיננסים למציאות הכלכלית, מעטים הביעו נכונות להקטנת שיעור החשיפה. המשבר בדובאי משנה כעת את כל התמונה", הוסיף.

דבריו של המנכ"ל, באים לאחר הסערה בשווקים ביומיים האחרונים, ששורשה כזכור טמון בהודעת ממשלת דובאי, כי דובאי וורלד, ספינת הדגל של ההשקעות הממשלתיות של דובאי, תקפיא את פירעון החובות לנושיה למשך חצי שנה ועל יישום תוכנית ארגון מחדש של החברה.

אל אריאן ציין כי פימקו מכרה מוצרים פיננסים הקשורים לאשראי ולמרווחי סיכון ובמקביל, העלתה את שיעור האחזקה באגרות חוב ממשלתיות ובאגרות חוב איכותיות. "בשבועות האחרונים הפחתנו את חשיפתנו לסיכונים באמצעות מכירת אשראי ומוצרים בריבית גבוהה, ובמקביל הגדלנו את אחזקותינו באג"ח של ממשלת ארה"ב ובני"ע איכותיים אחרים", אמר.

מנכ"ל פרימקו רואה כי קיימים קווים דומים מאוד בין הודעת הקרן בדובאי לבין האירועים הזכורים משוק הדיור האמריקני והבריטי. "ההודעה תהיה בגדר התפשטות מחלה לעוד שווקים, במיוחד בשווקים המתעוררים שם ראינו מכירת חיסול מכל הבא ליד של חברות עם מאפיינים כלכלים שונים בתכלית", הוסיף המנכ"ל.