מסתמן: מכירות "יום שישי השחור" טובות יותר מאשתקד

עפ"י חברת המחקר ShopperTrak RCT, המכירות צמחו ב-0.5% ל-10.7 מיליארד דולר

הרשתות הקמעונאיות מדווחות על תנועה איתנה של קונים ב"יום שישי השחור", היום שלאחר חג ההודיה שמסמל באופן בלתי רשמי את פתיחת עונת הקניות לחגים. זאת, לאור הנחות על מכשירי טלוויזיה, צעצועים ומחשבים, שמשכו קהל ברחבי ארה"ב. כך הודיעה פדרציית הקמעונאים בארה"ב.

מכשירי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה (HD), מחשבים ניידים, אוגרים רובוטיים Zhu Zhu ומעילים חורפיים נמנים עם הפריטים הפופולאריים ביותר. המכירות צמחו ב-0.5% ל-10.7 מיליארד דולר, אמרה אתמול (ש') חברת המחקר ShopperTrak RCT.

וול-מארט , הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, משכה צרכנים כבר ב-5 בבוקר, עם מבצעים נחשקים כדוגמת מחשבים ניידים של HP ב-298 דולר ומחירי צעצועים שירדו עד ל-5 דולר. בסט ביי , רשת האלקטרוניקה הגדולה ביותר, פיתתה לקוחות עם מכשירי טלוויזיה HD של סמסונג ב-547.99 דולר, כשהיא מסרה שהתנועה היתה גדולה יותר השנה לעומת 2008, גם בסניפיה וגם באתר האינטרנט שלה.

"שבועיים האחרונים ראינו עלייה הדרגתית במכירות הקמעונאיות, ויחד עם הביצועים ביום שישי השחור, הרי שנראה כי נובמבר יהיה חודש חיובי עבור הקמעונאיות", אמר ביל מרטין מ- ShopperTrak.

לפי סקר שנערך באוקטובר, סמנכ"לי השיווק ברשתות הקמעונאיות ניבאו כי המכירות ביום שישי השחור יטפסו ב-1.8% בהשוואה ליום שישי השחור אשתקד, ואמרו כי השנה הם יגדילו ההנחות על מוצרי אלקטרוניקה. ואכן, במודי'ס אמרו ביום ו' שנראה כי הקונים חוטפים את מכשירי הטלוויזיה, כשצ'ארלס או'שיה, שבדק את הרשתות במשך 4 שעות, דיווח שראה אנשים עומדים בתחנות אוטובוס אוחזים באריזות של טלוויזיות HD.

סמיר פאטל הגיע ב-12 בצהריים ביום ה' עם אחיו ובן דודו בכדי לתפוס את המקום הראשון בתור לבסט ביי בניו ג'רזי. הצעיר, המובטל מאז שסיים תואר שני במאי האחרון, רצה לקנות מחשב נייד לכשהחנות תפתח את שעריה - בחמש בבוקר למחרת.

מכירות החגים אחראיות ללמעלה משליש מהרווחים השנתיים של הרשתות. לאחר סוף השבוע, המכירות עשויות להכנס לתרדמת עד לאמצע דצמבר, כשהרשתות ייצאו בהנחות ומבצעים נוספים. יש למה לחכות.