אפריקה נכסים הפסידה 96 מ' ש' ברבעון; הוצאות המימון קטנו

הוצאות המימון קטנו ב-18% והסתכמו ב-49 מיליון שקל ■ היעדר שערוכי נדל"ן ברבעון השלישי הביא לקיטון של 79% בהכנסות לרמה של 89 מיליון שקל

החברות בקבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב ממשיכות לדווח על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השלישי של השנה לקראת פרסום הדו"חות הכספיים של אפריקה, שיפורסמו לכל המאוחר עד מחר (ב'). לאחר שדניה סיבוס דיווחה על הפסד של 22 מיליון שקל ברבעון השלישי, אפריקה נכסים הודיעה כי הפסידה 96 מיליון שקל ברבעון השלישי. מדובר בקיטון ההפסד לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שנבע בעיקרו מקיטון בהוצאות המימון של החברה.

ברבעון השלישי של 2008 הפסידו החברה 113 מיליון שקל, כך שהפסדי הרבעון השלישי של השנה מהווים שיפור. עם זאת, יש לציין כי השיפור הגיע בעיקרו מקיטון של 18% בהוצאות המימון, אשר הסתכמו ב-49 מיליון שקל.

ואולם, יתר הסעיפים בדו"ח של אפריקה נכסים לא מספקים מקום רב לאופטימיות. הכנסות החברה ירדו ב-79% ל-89 מיליון שקל ברבעון השלישי, כאשר ההכנסות מהשכרת והפעלת נכסים הצטמקו ב-39% ל-50 מיליון שקל. כמו כן, ההכנסות מעסקאות בניה ומקרקעין ירדו ב-37% ל-32 מיליון שקל.

ברבעון השלישי אפריקה נכסים לא רשמה הכנסות מעלייה בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שלה, וזהו הגורם העיקרי לירידה בהכנסות. נזכיר כי ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסה של 290 מיליון שקל כתוצאה משערוכי נדל"ן. למעשה, ברבעון השלישי רשמה החברה ירידה של 107 מיליון שקל בשווי ההוגן של נכסי הנדל"ן שלה, כאשר 73 מיליון שקל מתוכם הגיעו מפרויקט "קניון קוטרוצ'ן" בבוקרשט, רומניה.

אפריקה נכסים עברה גם להפסד תפעולי של 97 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח תפעולי של 86 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההון העצמי של אפריקה נכסים הסתכם ב-2.85 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי, בעוד שלחברה התחייבויות לטווח ארוך בהיקף 3.67 מיליארד שקל והתחייבויות לטווח קצר של 1.85 מיליארד שקל.

לחברה גירעון בהון החוזר של 730 מיליון שקל והיא מפרטת בדו"ח את יתרת המזומנים החזויה עד סוף 2011. לפי הערכת החברה, בסוף השנה תעמוד יתרת המזומנים על 246 מיליון שקל, כאשר בשנה הבאה יתרת המזומנים צפויה לרדת ל-161 מיליון שקל. בשנת 2011 החברה מעריכה כי יתרת המזומנים תעלה ל-213 מיליון שקל.