נתניהו בכנס אילת לעיתונות: "אני מאמין שאפשר להגיע להסדר"

"הסדר עם הפלסטינים יהיה קשה והוא ידרוש אומץ לב. אנחנו לא נבוא על סיפוקנו וגם הצד השני לא" ■ "בזכות דברים שנעשו ועשינו, נפגעה ישראל פחות מכל המדינות המפותחות"

"הסדר עם הפלסטינים יהיה קשה והוא ידרוש אומץ לב. אנחנו לא נבוא על סיפוקנו וגם הצד השני לא", כך אמר הערב (א') ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום בכנס אילת לעיתונות. לדברי נתניהו הסכם כזה "דורש להתעלות, לנטוש את התהליכים הטקטיים. ההחלטה היא אסטרטגית הולכים למהלך או לא. עד עכשיו לא ברור לי שהרשות רוצה. צריך להיכנס למהלך".

בנאום ששילב נושאים מדיניים, ערב נסיעתו לגרמניה, אמר נתניהו כי בפגישתו עם מרקל ידונו בנושאי סביבה אך גם בנושאים "מדיניים ובעיקר בטחוניים". בנאומו לא התייחס נתניהו לנושא גלעד שליט. לדבריו, "העם בישראל וגם הפלסטינים כבר לאים מהמלחמה והיו רוצים להגיע להסדר של שלום. אני מקווה שהפלסטינים יעשו מה שטוב לשלום. האלטרנטיבה לא לעשות את זה תואיל רק לחמאס ולפטרונית שלה איראן".

עוד אמר רה"מ, "אני מאמין שאפשר להגיע להסדר. קידמנו את זה על ידי שאמרנו שנעשה צעדים יוצאי דופן ועשינו את זה, היום ברור לכל מי שצופה באופן אובייקטיבי, שבודק את העובדות שישראל רוצה בשלום. אנחנו פה כדי להשיג את היעדים האלה. אני לא רואה את אותה נחישות אצל הפלסטינים. אני רואה הליכה למוסדות האום כדי לקדם את דוח גולדסטון".

"אנחנו הולכים לחבר את המדינה, לפשט את תהליכי הבנייה"

נתניהו התייחס למשבר הכלכלי שפקד את העולם. "בזכות דברים שנעשו ועשינו, נפגעה ישראל פחות מכל המדינות המפותחות והיא יוצאת מהר יותר כמעט מכל המדינות המפותחות אם לא בראש הרשימה", אמר נתניהו והוסיף, "אנחנו לא יכולים לומר שהמשבר לחלוטין מאחורינו אבל מצבנו טוב יותר. אנחנו מדינה מפותחת באופן רשמי".

נתניהו גם קבע יעדים לצמיחה בנאומו, באמצעות חיבור הפריפרייה. "אנחנו חייבים לפתח את המדינה שלנו את הדרום והצפון. המצב הגרוע שיש פריפרייה מעבר למדינת חדרה גדרה זה אבסורדי לא קיים במדינות אחרות. אנחנו ניקח את המשולש של תחבורה מהירה, קרקעות ומהפכה בוועדות התכנון. נביא להזנקת הבנייה בישראל בייחוד חיבור של הפריפרייה הצפון והדרום. אנחנו הולכים לחבר את המדינה, לפשט את תהליכי הבנייה. הורדנו את אחוז הקרקע בבעלות המדינה ל-89%. הולכים להרים צירים מהירים מאוד, תחבורה וקרקעות ואנחנו מבצעים כרגע מתחת לרדאר מהפכה בוועדות התכנון והבנייה. השילוב של קרקע, תחבורה, מהירה ופישוט בתכנון - אחרת אי אפשר לצמוח ואז אי אפשר לשלם לחברה, לחינוך ומעל לכל לביטחון".

לדבריו, "אנחנו יוצאים טוב יותר מהמשבר ונמריא מעלה מעלה. ומתחילים להבין את זה בשוקי ההון".