S&P מעלות הכניסה דירוג אג"ח פז לרשימת ה-CreditWatch

הסיבות להכנסת הדירוג לרשימת ה-CreditWatch הכן העלייה בחוסר הודאות בתעשיית הזיקוק בעולם והתייצבות מרווחי הזיקוק ברמתם הנמוכה ■ שבוע שעבר דיווחה החברה כי הרווח המתואם שלה צנח ברבעון ב-64% ל-62 מיליון שקל

פחות משבוע לאחר שדיווחה על תוצאותיה הרבעוניות, מודיעה הערב (א') חברת האנרגיה פז כי סוכנות הדירוג S&P מעלות הכניסה את דירוג אגרות החוב של החברה 'ilAA' ואגרות החוב של חברת הבת פז בית זיקוק אשדוד בע"מ לרשימת ה-CreditWatch עם השלכות שליליות.

הסיבות להכנסת הדירוג לרשימת ה-CreditWatch הן העלייה בחוסר הודאות בתעשיית הזיקוק בעולם והתייצבות מרווחי הזיקוק ברמתם הנמוכה.

על פי מעלות "מעמדה המוביל של החברה וקיומה של אינטגרציה אנכית ממשיכים להוות אלמנטים תומכים בדירוג הגבוה וזאת בהשוואה לבתי זיקוק ללא פעילות אינטגרטיבית".

החברה מציינת כי "הגיוון בפעילותה והאינטגרציה האנכית, אפשרו ומאפשרים לה להתמודד עם התנודתיות המאפיינת את ענף הזיקוק. ההשקעות והשיפורים שהחברה מבצעת בבית הזיקוק צפויות למתן את השפעת התנודתיות במרווחי הזיקוק ולהגדיל את הרווח התפעולי. לחברה מדיניות לבצע השקעות ולחלק דיבידנד מתזרים המזומנים החופשי (FCF), תוך חיסוי מפני חשיפות מטבע, ריבית, מדד ומחירי סחורה".

נזכיר כי בהתאם לדו"חות הרבעוניים של החברה משבוע שעבר, הרווח המתואם של פז צנח ברבעון ב-64% ל-62 מיליון שקל וכי ברבעון השלישי של השנה מרווח הזיקוק, המהווה אינדיקציה לפעילות בתי הזיקוק, עמד על 1.6 דולר לחבית, ירידה חדה לעומת מרווח של 6.7 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד ועלייה קלה לעומת המרווח ברבעון הקודם שעמד על 1.4 דולר לחבית.