האירועים הקרובים בשוק המט"ח

איזי-פורקס בסקירה שבועית על האירועים הקרובים ועל רגישות השוק לאפקט דובאי

אין ספק שהתפתחויות נוספות בנושא דובאי יהיו במוקד מה שיכול להשפיע על המסחר מעבר לכל נתון כזה או אחר המתפרסם באופן קבוע בלוח הנתונים, אך אין הדבר אומר שחשיבות שאר הנתונים ירדה. מה שבדרך כלל קורה במצבים כאלו הוא שהשוק רגיש יותר לנתונים מפתיעים שיכולים לייצר תנועות חדות יותר מבדרך כלל.

כבר ביום שני לפנות בוקר יתפרסמו מספר נתונים כלכליים ביפן ובמוקד יהיה נשיא הבנק המרכזי שיראקווה שצפוי לנאום. להערכת רבים המשך התחזקות המטבע היפני מעלה את הסיכוי להתערבות ממשלתית והמשקיעים ינסו לקבל רמזים לגבי תוכניות הבנק המרכזי במידה ויש כאלו.
בהמשך נקבל את נתוני התמ"ג בקנדה ואת מדד מנהלי הרכש של שיקגו בארה"ב.

ביום שלישי לפנות בוקר יכריז הבנק המרכזי באוסטרליה על גובה הריבית שצפויה לעלות ברבע אחוז נוסף,נתונים משמעותיים נוספים שיתפרסמו ביום שלישי הם התמ"ג בשוויץ מדינה שבה התערבות ממשלתית במסחר לא זר לה,סקר מחירי בתים באנגליה,מכירות קמעונאיות בגוש האירו ולסיום מדד מנהלי הרכש הארצי בארה"ב.

ביום רביעי נקבל את נתוני התעסוקה המקדימים בארה"ב,מלאי הנפט השבועיים ובשעות הערב יפורסם ספר הבג' שייתן לנו סקירה כללית רחבה על מצב הכלכלה האמריקאית. ביום חמישי יפרסם הבנק המרכזי בגוש האירו את גובה הריבית שצפויה להישאר ללא שינוי ונגיד הפד ברננקי יישא נאום חשוב מול הסנאט בנושא כהונה נוספת בתור נשיא הפד.את השבוע יחתמו נתוני התעסוקה החודשיים החשובים במיוחד בארה"ב לצד נתונים דומים גם בקנדה.


EUR/USD

השבוע אמור הבנק המרכזי של גוש האירו להכריז על גובה הריבית המקומית. ירידה בלחצי האינפלציה מגבירות את הערכות כי הריבית האירופאית תיוותר על רמתה הנוכחית גם בהכרזה הקרובה. עוד השבוע אמורים להתפרסם נתוני התעסוקה ונתון המכירות הקמעונאיות בגרמניה.


ההיבט הטכני

האירו נשאר מעל 1.495 ולפיכך במגמת עלייה. אבל, האינדיקטורים הטכניים מלמדים על לחץ כלפי מטה. מהלך מתחת ל-1.488 ילמד על סיכוי להתפתחות מגמת ירידה ומהלך מתחת ל-1.478 יאשר מעבר לירידה. מהלך מעל 1.505 יתמוך במגמת העלייה.