"נצלו הירידות באלקטרה נדל"ן כדי להגדיל משקלה בתיקים"

האנליסט שי ליפמן מ-IBI מותיר המלצת "קנייה" למניית חברת הנדל"ן במחיר יעד המגלם פרמיה של 30% מעל מחיר השוק ■ "להערכתנו לחברה לא תהיה להשיג מימון מחודש לנכסים"

יום לאחר שפירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה, מוציא אנליסט הנדל"ן של בית ההשקעות IBI, שי ליפמן, התייחסות מעודכנת למניית אלקטרה נדל"ן העוסקת בנדל"ן מניב ומסחרי בארץ ובחו"ל. מסקירה שהגיעה לידי "גלובס" עולה, כי האנליסט ממליץ "לנצל את הירידות במניה בתקופה האחרונה כדי להגדיל את משקל המניה בתיקים". לאחר חלוקת מניותיה כ"דיבידנד בעין", שיעור אחזקות הציבור בחברה ושווין צפוי להחזיר את המנייה למדד ת"א-100 בעדכון מדדי המסחר בבורסה, שיחול בינואר.

הכנסותיה של אלקטרה נדל"ן קטנו ברבעון השלישי ב-5.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-166.93 מיליון שקל. הרווח הנקי הצטמק ב-86.5% ל-1.89 מיליון שקל לבעלי מניות הרוב. עם זאת, רשמה החברה גידול של 32% בתזרים המזומנים התפעולי הנקי (FFO) ל-21.27 מיליון שקל. באשר למאזן, ההון העצמי לבעלי זכויות הרוב גדל מסוף 2008 ב-6.1% ל-1.26 מיליארד שקל, והוא מהווה 14.4% מהמאזן. לחברה גירעון של 538.84 מיליון שקל בהון החוזר נכון לסוף ספטמבר.

בהקשר זה, מציין האנליסט כי יחס ההלוואות לנכסיה עומד על כ-61% (LTV) ולפיכך, "לא מהווה להערכתנו כל בעיה לחברה להשיג מימון מחודש לנכסים אלו, אולי אף תוך השאת רווחים". עד סוף הרבעון הבא צפויה החברה שבשליטת אלקו (55.4%) לפרוע למוסדות פיננסיים בקנדה הלוואות שהיקפן 284 מיליון שקל למימון נכסים בשווי 462 מיליון שקל.

לאלקטרה נדל"ן חובות למחזיקי אג"ח הנאמד בכ-370 מיליון שקל, כולל סדרה פרטית שהונפקה למוסדיים. לצידם מסגרות אשראי לא מנוצלות 107 מיליון שקל בסך הכל, והיא בוחנת גיוס כספים על סמך תשקיף מדף. "אם יצא לפועל, יוכל לשמש את החברה לחזרה לפעילות של רכישת נכסים תוך ניצול הזדמנויות שעדיין קיימות בשווקים בהם פעילה החברה", כותב ליפמן.

בהקשר זה נציין כי הקיטון בהכנסות החברה נובע ממימוש נכסים בבריטניה, בישראל ובשוויץ, ומנכס בארה"ב שכבר אינו מסווג בדו"חותיה באיחוד מלא. מלבד המימוש, ירידה ברווח הנקי נרשמה על רקע רווחים חד-פעמיים שנזקפו לדעת האנליסט, תיק הנכסים של החברה במערב אירופה ובצפון אמריקה הינו סולידי, מדורג "A", ולצד תפוסה ממוצעת של כ-95%, הוא מותיר למניית החברה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 43 שקל - פרמיה של 30.1% מעל שער הפתיחה בבורסה המקומית הבוקר.