דלק נדל"ן תגייס 100 מ' ש' בחודש הבא; תשובה יזרים 50 מ' ש'

בדקה ה-91: דלק נדל"ן מדווחת על הפסד רבעוני של 537 מיליון שקל ■ מאשרת את הפרסום ב"גלובס" אודות התוכנית האסטרטגית למימוש מאסיבי של נכסים

קצת חריג שדלק נדל"ן של יצחק תשובה מפרסמת את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי של השנה בדקה ה-91, כלומר אמש אחר חצות כאשר עונת הדו"חות הסתיימה כבר באופן רשמי. החברה המשיכה להפסיד גם ברבעון השלישי, אך פחות מאשר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ירידה מתונה יותר בערך נכסיה סידרה לה עלייה בהכנסות. המנכ"ל הטרי, ערן מיטל, מאשר את הפרסום ב"גלובס" בדבר תוכנית למכירה אגרסיבית של מרבית נכסי החברה.

דלק נדל"ן הפסידה 537 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת הפסד של 761 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות החברה אמנם עלו ב-16% לכמיליארד שקל, אך זה לא הפריע לה לרשום גידול ניכר בהכנסות שהסתכמו ב-431 מיליון שקל לעומת 9.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הגידול בהכנסות הושג בשל 2 גורמים עיקריים. ראשית, שיפור בתוצאות החברות הבנות של דלק נדל"ן הניב לחברה הכנסות של 21.9 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 203 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנוסף, הירידה בשווי נכסי הנדל"ן שלה התמתנה והסתכמה ב-40 מיליון שקל בלבד לעומת 300 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, יש לציין כי הכנסות החברה מהשכרת נכסים ירדו ב-4% ל-338 מיליון שקל.

"ברבעון החולף הסתיים סבב המינויים לתפקידים הבכירים של הנהלת החברה וגובשה מחדש האסטרטגיה העסקית שלה לשנים הקרובות", אמר ערן מיטל, מנכ"ל דלק נדל"ן. נזכיר כי באחרונה התראיין מיטל ל"גלובס" ופרש את האסטרטגיה של החברה, הכוללת מסע מימושי נכסים אגרסיבי שנועד להזרים מזומנים לקופת החברה כדי שזו תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. בסופו של התהליך, אמורה החברה להיוותר עם 2 אחזקות עיקריות: DGRE ודנקנר השקעות.

בהקשר זה אישר מיטל את הפרסום ב"גלובס" ואמר, כי "בכוונת החברה להתמקד בעיקר בתחום הנדל"ן המניב הבינלאומי באמצעות חברת DGRE, ובתחום ייזום הבניה למגורים באמצעות חברת דנקנר השקעות. מעבר לכך, אנו מתכוונים למימוש אחזקותינו בתחומים האחרים, לרבות האחזקות בנדל"ן מניב בישראל, כפי שיאפשרו תנאי השוק. הפסדי החברה הם חשבונאיים בעיקרם, ולמעשה ברבעון קטנו ההפסדים בצורה משמעותית ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברמה התפעולית דלק נדל"ן שומרת על תזרים מזומנים יציב, וזאת הודות לפורטפוליו הנכסים האיכותי שלה. בכוונתי להמשיך ולפעול במרץ להשבחת תיק נכסיה של החברה ולשיפור מבנה המאזן והנזילות של החברה".

דלק נדל"ן פעילה בתחום הנדל"ן המניב בישראל (דרך חברת דנקנר השקעות ודלק נדל"ן נכסים מניבים) ובחו"ל (בעיקר באמצעות חברת DGRE). הדו"חות הכספיים חושפים עוד, כי דירקטוריון החברה אישר הנפקת זכויות בהיקף של 100 מיליון שקל שתתקיים בחודש הבא, כאשר יצחק תשובה התחייב להזרים 50 מיליון שקל.

לדלק נדל"ן גירעון בהון החוזר של 1.8 מיליארד שקל, אולם לפי הערכותיה המפורסמות בדו"ח, היא צופה שמימושי נכסים יניבו לה כמיליארד שקל וכי לאחר תוכניות מימון אחרות היא תזכה לעודף בהון החוזר של כ-187 מיליון שקל. מתי זה אמור לקרות? להערכת החברה, בשנה הקרובה. נזכיר כי מתחילת השנה מימשה החברה נכסים בהיקף של 501 מיליון שקל וברבעון הרביעי היא מימשה עוד כ-47 מיליון שקל.