מנכ"ל חדשות 10: ערוץ 2 לא עסק במשבר קוקה-קולה ברוחב הראוי

ראודור בנזימן בכנס אילת לעיתונות: "החלטתי לא לסקר את רכישת 012 סמייל ע"י יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10; אנחנו לא נוגעים בעסקים של בעלי המניות שלנו" ■ מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, בתגובה: "זו טעות"

מנכ"ל חדשות ערוץ 10, ראודור בנזימן, מתח היום (ג') ביקורת על הסיקור של חדשות ערוץ 2 את פרשת קוקה-קולה. בכנס אילת לעיתונות אמר בנזימן למנכ"ל חדשות 2, אבי וייס: "יש לי מה לומר על העיסוק שלכם בקוקה-קולה. הוא לא היה עיסוק ברוחב הראוי לאור הסיפור. אני רק משום מראית-העין הייתי מתעסק בזה מהיום הראשון עד האחרון".

בנזימן רמז כי הסיבה לסיקור המוטה בחדשות ערוץ 2 היא העובדה שמוזי ורטהיים, בעלי החברה המרכזית למשקאות קלים, הוא גם בעל השליטה בקשת, אחת מחברות-האם של חדשות ערוץ 2.

וייס ענה לו: "ואתה לא רואה ערוץ 2, אנחנו טיפלנו בזה ראשונים - לפני ערוץ 10. לצערי ראודור לא בודק את דבריו כראוי". על כך אמר ראודור: "אני כן בודק. המהדורות נזהרות מהחשש שברור לכל מי שנמצא בעסק, שניסיון להסתיר יגרום לתוצאה הפוכה".

עורך "אולפן שישי" של חדשות 2, גולן יוכפז, אמר: "מעולם לא קיבלנו הוראה במה לטפל. אתמול צפיתי במבזק חצות של ערוץ 2, דקה ממנה עסקה בקוקה-קולה".

בנזימן גם אמר כי חדשות 10 הונחו על-ידו לא לסקר את עסקת רכישת 012 סמייל על-ידי יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ 10. "אם יוסי מימן קונה את 012, אנחנו לא מדווחים על זה", אמר בנזימן, "זו היתה החלטה שלי, אנחנו לא נוגעים בעסקים של בעלי המניות שלנו". על כך אמר וייס: "זו טעות".

בדיון בהנחיית משה שלונסקי על חדשות בטלוויזיה המסחרית אמר בנזימן: "המטרה של חדשות 2 זה להרוויח כסף, שלנו זה לא להפסיד את המכנסיים". לדבריו, מהדורת החדשות לא תקוצר - משום שזה "לא כלכלי".

בדיון התייחסו הנוכחים גם לסיקור הפוליטי. "הקטע הפוליטי לא קיים, כי הורדנו את הטיפול בנושאים הפוליטיים והמדיניים, כי הם משעממים. מי קבע שהם חשובים?", אמר בנזימן.

לדברי וייס, "השיח הפוליטי בארץ כל-כך משעמם בשנים האחרונות. זה לא כמו פעם - ימין ושמאל ועשן באולפן. אנחנו הרבה יותר מתעסקים במהות של הפוליטיקה מאשר בדיונים בין המפלגות. עסקנו הרבה בפוליטיקה לפני הבחירות, עכשיו אין שום דבר שקשור לפוליטיקה".

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אמרה בפתח הדיון: "בתחילת דרכנו כמועצה חשנו חוסר שביעות-רצון ממהדורות החדשות של הערוצים, חשנו שנושאים כמו חברה ורווחה לא באים לידי ביטוי. ראינו לא מעט זליגת תכנים, ומציאות זו גרמה לנו להחליף את הקברניטים בחברות החדשות. היום הקברניטים הם אחרים, והמהדורות עוסקות יותר בחברה ורווחה, ויש לא מעט שבירת סטריאוטיפים. זליגת התכנים נעצרה, ובמקרים חריגים, כמו 'האח הגדול', אנחנו דנים לגופו של עניין".

יוכפז אמר על כך: "התעסקות חדשות 2 ב'אח הגדול' כמוה כהתעסקות ב'אח הגדול' בגל"צ למחרת וב'ידיעות אחרונות'. יש תוכניות שחרגו מהיותן תוכניות טלוויזיה רגילות".

כתב חדשות 2 לשעבר, יורם בינור, אמר כי חברות החדשות לא סיקרו כהלכה את מבצע עופרת יצוקה. "אני רוצה להזכיר לך את מה שהיה סביב יונית ואת העצומה שהיתה", ענה לו אבי וייס. "נבהלתם מזה אולי?", הקניט אותו בינור - ו-וייס ענה לו: "לא נבהלנו והמשכנו מהיום הראשון ועד סוף המלחמה".