מנכ"ל משרד הביטחון פנחס בוכריס פורש מתפקידו

לפני כחודשיים הוכחש ל"גלובס" כי בכוונת בוכריס לסיים את תפקידו ■ לפני כשלושה שבועות, שר הביטחון אהוד ברק, שהתלווה לראש הממשלה נתניהו בנסיעה לארה"ב, לא לקח איתו את בוכריס לדיונים בארה"ב על על ההצטיידות ב-F35

מנכ"ל משרד הביטחון, פנחס בוכריס, הודיע היום לשר הביטחון, אהוד ברק, כי יסיים את תפקידו לקראת תום שלוש שנות כהונה כמנכ"ל המשרד. בבורסת השמות של המחליפים האפשריים לבוכריס מופיעים ידידיה יערי ויפתח רון-טל

בוכריס, 53, כיהן בעבר בחיל המודיעין והגיע עד לדרגת תת אלוף, עת שירת כמפקד יחידת 8200.

ב-2003-2007, לאחר שחרורו, כיהן בוכריס כמנהל ושותף בכיר בקרן הון סיכון אייפקס, כיועץ בכיר לחברת השקעות Tamares בתחום הנדל"ן, הטכנולוגיה והתקשורת. עוד כיהן בוכריס כיועץ בכיר למספר חברות סטארט אפ וארגונים בטחוניים.

השר והמנכ"ל סיכמו כי תאריך סיום הכהונה יהיה ב-15.1.2010 - זאת לאחר שייבחר מחליף ע"י השר ויסתיים תהליך החפיפה.

כבר לפני כשלושה שבועות, שר הביטחון אהוד ברק, שהתלווה לראש הממשלה נתניהו בנסיעה לארה"ב, לא לקח איתו את בוכריס לדיונים בארה"ב על על ההצטיידות ב-F35 (מטוס הקרב העתידי שארה"ב מייצרת), גורמים במגזר הביטחוני בארץ אמרו שמסתמנת בעיה ביחסים בין השניים.

לפני חודשיים פנה "גלובס" אל משרד הביטחון בשאלה האם נכון שבכוונת בוכריס לפרוש מתפקידו ובוכריס הכחיש - כעת מתברר שאכן תיכנן פרישה.

שר הביטחון, אהוד ברק, הביע את הערכתו העמוקה לתרומת המנכ"ל לביטחון המדינה, לעוצמתה וליכולותיה הן במהלך תפקידו כמנכ"ל המשרד והן בשנותיו הארוכות בצה"ל.

לפני כשבוע הודיע יועץ השר, שלום קיטל, כי הוא עוזב במפתיע את תפקידו.

יש לציין שגורמים במפלגת העבודה טענו בעבר כי יוני קורן ודוד סוויסה, מי שעבדו בעבר עם שר הביטחון ברק, ימונו כיועצים בכירים לברק. בנוסף, לבורסת השמות נוספו באחרונה גם דוד זיסו ורוני בונדי, ששיתפו פעולה עם ברק בזמן שזה כיהן כראש הממשלה.