מחר: פגישה אחרונה ברשות ההגבלים בעניין מיזוג הנסון ומשאב

בפגישה האחרונה שהתקיימה בנושא הביעו נציגי הרשות, ובראשם הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, חשש כי יצרנית המלט משאב תיתן יחס מועדף להנסון על פני לקוחותיה האחרים

ברשות ההגבלים העסקיים קרובים להחלטה אם לאשר את מיזוג החברות הנסון ומשאב. מחר (ד') אמורה להתקיים ככל הנראה הפגישה האחרונה בטרם קבלת ההחלטה המכרעת בנושא.

ל"גלובס" נודע כי בפגישה האחרונה שהתקיימה בנושא הביעו נציגי הרשות, ובראשם הממונה על ההגבלים העסקיים רונית קן, חשש כי יצרנית המלט משאב תיתן יחס מועדף להנסון על פני לקוחותיה האחרים.

נציגי משאב, המיוצגת על-ידי עו"ד דוני טולדנו, ונציגי הנסון, המיוצגת על-ידי עו"ד גל רוזנט ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, ניסו להוכיח לרשות כי אפליה כזו אינה אינטרס של משאב.

הכלכלן מנחם פרלמן, יועץ של משאב, אמר בישיבה שהתקיימה באחרונה בכנסת: "נשר לא תרצה לעשות שום מהלך שיביא לעליית מחירים. לטענתנו, שום דבר לא ישתנה בשוק בעקבות המיזוג. משאב תהיה הבעלים של הנסון, שתחזיק 15% בשוק הבטון ותמשיך למכור מלט לכל המתחרים של הנסון, כי לא כדאי לה לנהוג אחרת. אם נשר לא תדאג ללקוחותיה, הם יפנו לרכוש מלט מיובא. מלבד זאת, נשר היא מונופול בפיקוח, ולכן אסור לה להפלות את הנסון".

החלטת הרשות אמורה היתה להתקבל בתוך 30 יום מהודעת המיזוג, ואולם במקרה זה משאב נתנה לרשות הארכה עד אמצע דצמבר.

מרשות ההגבלים נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה וכי הממונה תקבל החלטה.