בג"ץ: פרטי העסקה המתגבשת לשחרור גלעד שליט לא יפורסמו

דחה את עתירת ארגון אלמגור וההורים השכולים של קורבנות הטרור ■ "מניעת הפרסומים נעשית בגלל סיבות ביטחוניות ובשל הרגישות המיוחדת של התנהלות העסקה, בו עומדים חייו של גלעד שליט על כף המאזניים"

עסקת שליט נשארת - לפחות בינתיים - באפילה: בג"ץ דחה היום (ג') את עתירת ארגון אלמגור וההורים השכולים של קורבנות הטרור, שביקשו לחשוף את פרטי העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט משבי חמאס.

בהחלטה שהתקבלה פה-אחד הסבירו נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, השופט אליעזר ריבלין והשופטת אילה פרוקצ'יה כי למרות התחושה הקשה הנוגעת לדיונים מסוג זה, על הגופים הנבחרים של המדינה וממשלת ישראל לקבל את ההכרעות הללו.

בפסק הדין ציינו השופטים כי המדינה פרסמה מיוזמתה כי היא הציעה 450 אסירי חמאס כמועמדים לשחרור, ועל אפשרות לשחרור של 530 מחבלים נוספים כמחווה לרשות הפלסטינית, שהקריטריונים לשחרורם טרם נקבעו.

חיים נמצאים על כף המאזניים

עוד נכתב בפסק הדין כי מניעת הפרסומים נעשית בגלל סיבות ביטחוניות, ובשל הרגישות המיוחדת של התנהלות העסקה, בו עומדים חייו של גלעד שליט על כף המאזניים.

בנוסף הוסיפו השופטים כי עדיין אין כל הבטחה כי העסקה אכן תצא לפועל, וכי הטענה לפיה כולם מכירים את פרטי העסקה חוץ מאזרחי ישראל - כלל אינה נכונה.

למרות ששופטי בית המשפט העליון הכירו בפסק הדין בחשיבותו של הדיון הציבורי בכל הנוגע לדילמות המלוות את עסקת שליט, הם הבהירו כי אין בכוונתם להתערב בשיקול-הדעת מטעמי ביטחון מובהקים.

בדיון שנערך אתמול (ב') בנושא העתירה, ביקשו נציגי המשפחות השכולות מהשופטים לאסור על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל החלטה בנוגע לשחרור האסירים טרם פרסום שמות האסירים שעתידים להשתחרר. בנוסף טענו כי המדינה "מפנה להם את הגב".

ביניש הגיבה לכל אותן בקשות והסבירה כי מכיוון שבינתיים אין כל עסקה, אין עדיין מה לפרסם. לדבריה, זה לא עניין שנידון בקלות-ראש, והרגישות הנוגעת לדבר ברורה לכולם.